Antti-kopponen

Antti Kopponen, Chief Operating Officer, Eatech Oy

Saimme selkeästi tiivistettynä sen, mitä työntekijäkokemuksessamme on hyvin ja mitä voimme tehdä vielä paremmin. Veikko ja Nina ansaitsivat tässä meidän koko porukan luottamuksen!

Muotoilusta apua työntekijäkokemuksen kehittämiseen ja yrityskulttuurin johtamiseen

Pieniin yrityksiin syntyy tiiviin yhdessä vietetyn ajan seurauksena luontaisesti vahva yhtenäinen yrityskulttuuri. Yrityksen koon kasvaessa koko henkilöstön välinen vuorovaikutus vähenee: tämä muuttaa yrityskulttuurin moniulotteisemmaksi ja vaikeammin hallittavaksi kokonaisuudeksi. Peter Druckerin sanoin, ”yrityskulttuuri syö strategian aamupalaksi”, eli joko kulttuuri johtaa yritystä tai yritys päättää johtaa kulttuuria – edelläkävijäyritykset tunnistavat tämän ja valitsevat jälkimmäisen vaihtoehdon.

Saimme kunnian päästä auttamaan ohjelmistoyritys Eatech Oy:n työntekijäkokemuksen kehittämistä ja yrityskulttuurin johtamista muotoilun menetelmillä. Asetimme asiakkaan kanssa projektille yhteisesti seuraavat tavoitteet:

  • Työntekijäkokemuksen nykytilan kartoittaminen.
  • Haasteiden ja uusien työntekijäkokemusta parantavien mahdollisuuksien kiteyttäminen ja näkyväksi tekeminen.
  • Tavoitellun työntekijäkokemuksen suunnittelua ohjaavien vetureiden valinta.

Haastattelimme projektin päätyttyä Eatech Oy:n COO Antti Kopposta – alla yhteenveto haastattelusta:

 

Kuvaile haastetta tai ongelmaa, johon kaipasitte erityisesti apua?

Eatech on kasvanut voimakkaasti viime vuosina. Meillä oli jo jonkinlainen käsitys yrityskulttuuristamme ja sen vahvuuksista sekä kehitettävistä asioista. Oli kuitenkin haastavaa kiteyttää esimerkiksi se, miten erotumme muista. Minkälainen on työntekijäkokemus? Minkälaisia ovat eatechilaiset? Miten voimme kehittää työnantajamielikuvaa? Mitä voisimme tehdä vielä paremmin?

 

työntekijäkokemus

 

Mikä sai sinut lopulta valitsemaan yrityksemme? Mikä erotti meidät muista toimijoista?

Tekemisen meininki ja hyvä yhteispeli Veikon ja Ninan välillä. Henkinen tamperelaisuus ja rehellisyys. Selkeä ja järkevä suunnitelma etenemisestä ja lupaus konkretiasta lopputuloksissa.

 

Miten yhteistyö mielestäsi sujui?

Yhteistyö sujui hienosti – kaikki tapahtui aikataulussaan. Haastattelut ja workshopit olivat henkilökunnallekin positiivinen kokemus – Veikko ja Nina ansaitsivat tässä meidän koko porukan luottamuksen. Mahtavaa oli, että Veikko ja Nina tulivat myös itse kertomaan tuloksista koko henkilökunnan aamupalalle. Lupaus ”Teemme monimutkaisesta yksinkertaista” toteutui.

 

Saimme selkeästi tiivistettynä sen, mitä nyt on hyvin ja mitä voimme tehdä vielä paremmin.

 

Mikä on ollut mielestäsi suurin hyöty jonka olemme pystyneet tuottamaan?

Kuten ennalta arvelimme, esiin ei tullut mitään aivan uutta ja ihmeellistä tai yllättävää. Mutta nyt meidän yrityskulttuuri on kiteytetty uudella tavalla asioiksi, jotka jokainen eatechilainen voi allekirjoittaa. Saimme selkeästi tiivistettynä sen, mitä nyt on hyvin ja mitä voimme tehdä vielä paremmin. Tästä on saatu uutta puhtia jo käynnissä oleviin kehitysasioihin ja työlistalle lisää asioita, joihin keskittymällä saamme työntekijäkokemuksesta entistäkin paremman. Tämä on meille ensiarvoisen tärkeää.

 

Kuinka todennäköisesti suosittelisit palveluitamme ystävälle tai kollegalle?

10!

 

Kuinka voimme auttaa?

KREAPAL on liiketoimintamuotoilun, palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen intohimoinen asiantuntijayritys. Autamme yritystäsi ymmärtämään ihmisiä kokonaisvaltaisemmin ja kytkemään ymmärryksen osaksi tulevaisuuden voittavaa liiketoimintaa. Me koulutamme, valmennamme, fasilitoimme ja teemme projekteja kaikenkokoisille organisaatioille – toimialariippumattomasti – ympäri Suomen.

Tiedät jo mitä yrityksesi pitäisi tehdä. Älä jää pohdintojesi kanssa yksin, vaan ota yhteyttä ja kerro meille mihin haluat muutosta.

FacebookTwitterLinkedIn

Yhteystiedot

Meitä kiinnostaa kuulla sinusta!

Ota yhteyttä - keskustellaan.

Kuuntelemme sinua ja organisaatiosi tarpeita. Kerromme myös reilusti, jos emme ole organisaatiollesi paras mahdollinen kumppani – ja ehdotamme sopivampia tekijöitä.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Lisätietoja

Veikko on yrityksen perustaja, liiketoimintamuotoilija ja palvelumuotoilija, jonka kaikessa tekemisessä painottuu arvon tasapainoinen tuottaminen kolmella tasolla: asiakkaiden, työntekijöiden ja omistajien. Hän on johtanut lukuisia liiketoiminta- ja palvelumuotoiluhankkeita niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, sekä asiakaskokemuksen kehittämistä merkittävässä suomalaisessa konsernissa. BBA, MBA ja HHJ -tutkintojen lisäksi Veikko on opiskellut palvelumuotoilua kolmessa suomalaisessa korkeakoulussa, sekä liiketoimintamuotoilua TU Delft:issä. Veikko ei toista vain muiden ajatuksia, vaan ottaa aktiivisesti kantaa liiketoimintalähtöisen muotoilun kehitykseen Suomessa: kehittäen ja visualisoiden uusia konsepteja, työkaluja ja menetelmiä.

Veikko luennoi yliopistolla ja on kysytty esiintyjä erilaisissa palvelumuotoilun, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin tapahtumissa ja seminaareissa. Häntä kiitetään erityisesti kyvystään oivalluttaa isoja kokonaisuuksia tavalla, joka puhuttelee niin organisaatioiden ylintä johtoa kuin työntekijöitäkin. Veikko on innostaja ja tekijä, jonka koulutuksissa, työpajoissa ja muotoiluprojekteissa syntyy oivalluksia ja tuloksia – aina rennossa hengessä.

Veikko Törrönen

Perustaja
Liiketoimintamuotoilija
Palvelumuotoilija

Veikon korkea ammattitaito, kokemus ja aito halu ymmärtää liiketoimintaamme on hyvän yhteistyömme perusta. Hän on utelias ja kunnianhimoinen valmentaja, joka ei koskaan päästä meitä helpolla: yhteinen valmistautuminen työpajoihin ja selkeä seuranta ovat antaneet eväät aikaansaavalle työskentelylle. Yhteistyö KREAPALin kanssa on auttanut meitä kirkastamaan konsernin yhteistä asiakaskokemuksen tahtotilaa, ottamaan oikeita askeleita, tarjonnut käytännön työkaluja ja selkeyttänyt tekemistämme jatkuvasti muuttuvassa työelämässä. Henkilökohtaisesti olen saanut myös kasvaa ihmisenä Veikon kanssa työskennellessäni. Lämmin kiitos ja vahva suositus!

Hanna-Kaisa Hynni
Asiakaskokemusjohtaja, VMP Oyj