Jenni Hupli, Kiinteistöliitto

Jenni Hupli, päälakimies, Kiinteistöliitto

Kokeilimme palvelumuotoilutyöpajan soveltuvuutta lakimiestiimimme kehitystyöhön. Saimme konkreettista apua asiakkaan saappaisiin astumisessa sekä avauksia erilaisiin kehitysprosesseihin.

Kiinteistöliiton lakimiehet kokeilevat ketterästi palvelumuotoilua – Legal Design -hengessä

Palvelumuotoilulla muotoillaan aina, tietoisesti tai tiedostamatta, myös yrityskulttuuria asiakaslähtöisemmäksi. Pidemmissä projekteissa omistajuus siirtyy asteittain tilaajayritykseen ja samalla yrityksen sisäinen muotoiluosaaminen kasvaa (kts. kuva alla).

palvelumuotoilun omistajuuden siirtyminen

Vaikka pidemillä ja laajemmilla projekteilla saavutetaan luonnollisesti parhaimmat lopputulokset sekä kehitettävän palvelun että yrityskulttuurin näkökulmasta, ketterät kokeilut ovat oiva tapa lähteä liikkeelle. Meillä oli ilo päästä toteuttamaan Kiinteistöliiton lakimiehille päivän kestävä fasilitoitu palvelumuotoilutyöpaja. Haastattelimme Kiinteistöliiton päälakimiestä, Jenni Huplia, päivän annista – kiteytys hastattelusta alla.

 

Kuvaile haastetta tai ongelmaa, johon kaipasitte erityisesti apua?

Lakipalvelumme olivat osin muuntuneet juristin palveluiksi toiselle juristille (sanallinen muoto, vaikeat lauserakenteet jne.). Halusimme kehittää kirjallisia aineistojamme asiakaslähtöisemmiksi.

Mikä sai sinut valitsemaan yrityksemme fasilitoijaksi? 

Olimme tehneet kotiläksyjä Legal Designista ja etsimme avuksi palvelumuotoiluun ja asiakaslähtöisyyteen erikoistunutta yritystä, joka olisi tehnyt jo yhteistyötä lakipalveluja tuottavien toimijoiden kanssa. Saimme tiedon KREAPALista ja siitä se sitten lähti.

Miten päivä mielestäsi sujui? 

Erinomaisesti. Ennakkovalmistautumiseen panostettiin poikkeuksellisen paljon ja koko prosessi sujui samassa panostuksen, innostuksen ja hyvän yhteistyön hengessä!

Mikä hyötyä saitte päivästä? 

Saimme konkreettista apua asiakkaan saappaisiin astumisessa sekä avauksia erilaisiin kehitysprosesseihin.

Kysyttäessä, kuinka todennäköisesti suosittelisit palveluitamme ystävälle tai kollegalle?

10.

Kiinteistöliitto on kiinteistönomistajien edunvalvoja, kiinteistöalan asiantuntijaorganisaatio ja alan johtava vaikuttaja. Jäsenillä on käytössään alan tuorein tieto ja kiinteistöalaan erikoistuneiden asiantuntijoiden palvelut. Lisätietoja.

 

Kuinka voimme auttaa?

KREAPAL on liiketoimintamuotoilun, palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen asiantuntijayritys. Me koulutamme, valmennamme, fasilitoimme ja teemme projekteja. Tiedät jo mitä yrityksesi pitäisi tehdä. Älä jää pohdintojesi kanssa yksin, vaan ota yhteyttä ja kerro meille mihin haluat muutosta.

FacebookTwitterLinkedIn

Tilaa uutiskirje

Tilaan KREAPAL uusimmat postaukset ja uutiskirjeen

Voimmeko auttaa?

Tiedät jo mitä yrityksesi pitäisi tehdä. Älä jää pohdintojesi kanssa yksin, vaan kerro meille mihin haluat muutosta. Me kerromme miten kytkemme ihmiset muutokseen mukaan ja miten me sen teemme – yhdessä.

Kreapal facebook Kreapal twitter Kreapal linkedin
Listietoja

Veikko on yrityksen perustaja, liiketoimintamuotoilija ja palvelumuotoilija, jonka projekteissa painottuu vahvasti liiketoiminnallisesti mitattavissa oleva hyöty. Hän on johtanut lukuisia liiketoiminta- ja palvelumuotoiluhankkeita niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, sekä asiakaskokemuksen kehittämistä merkittävässä suomalaisessa konsernissa. Veikko on opiskellut palvelumuotoilua kolmessa suomalaisessa korkeakoulussa, liiketoimintamuotoilua TU Delft:issä ja MBA tutkinnon University of Wales:issa.

Veikko käy säännöllisesti puhumassa erilaisissa palvelumuotoilun, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin tapahtumissa ja seminaareissa. Hän on innostaja ja tekijä, jonka koulutuksissa, työpajoissa ja projekteissa syntyy oivalluksia ja tuloksia – aina rennossa hengessä.

Veikko Törrönen | Liiketoimintamuotoilu & Palvelumuotoilu

veikko@kreapal.fi

040 705 5810

Linkedin

Listietoja

Asiakkaat kuvaavat Ninaa tarkkasilmäiseksi yrityskulttuurimuotoilijaksi, joka osaa kiteyttää syy-seuraussuhteita näkyviksi ja käyttökelpoisiksi työkaluiksi. Valmentajana Nina auttaa tiimejä ja yksilöitä näkemään asioita uusista näkökulmista. Laaja ymmärrys poikkitieteellisesti ihmisestä osana työyhteisöä auttaa häntä havainnoimaan ja tukemaan ihmisten kasvua osana työyhteisöä.

Ninalla on vahva liiketoiminnallinen osaaminen: hän rakensi SuomenTelecenter Oy:n liiketoiminnan tyhjästä yli 8 M€ vuotuiseen liikevaihtoon toimien itse operatiivisesta toiminnasta vastaavana kasvun mahdollistajana.  Hän on johtanut satoja valmennusprojekteja ja toiminut valmentajana hyvin erilaisissa organisaatioissa.

Nina on tunneälykäs joukkuepelaaja, jonka projekteissa tapahtuu isoja asioita sekä prosessien että henkisen kasvun tasolla.

Nina Rinne | Yrityskulttuurimuotoilu

nina@kreapal.fi

040 078 4227

Linkedin

Ota yhteyttä lomakkeella:

Tilaan KREAPAL uusimmat postaukset ja uutiskirjeen

Ota yhteytt lomakkeella:

Tilaan KREAPAL uusimmat postaukset ja uutiskirjeen

TÄMÄN ME TEEMME

Palautamme ihmisen takaisin liiketoiminnan ytimeen | Mahdollistamme liiketoiminnan muotoilun kaikenkokoisille yrityksille

KREAPAL Oy
Rautatienkatu 21 B
33100 Tampere
Y-tunnus: 2871561-4

YHTEYDENOTOT
Veikko Törrönen
perustaja | toimitusjohtaja
040 7055 810
veikko@kreapal.fi


LASKUTUSOSOITTEET

Verkkolaskut
Verkkolaskuosoite: 003728715614
Operaattori: 003721291126 (Maventa)
Välittäjätunnus pankkiverkosta lähetettäessä: DABAFIHH

PDF-laskut sähköpostilla
28715614@scan.netvisor.fi