KREAPAL BLOGI

Ajatuksia liiketoimintamuotoilusta, palvelumuotoilusta ja asiakaskokemuksesta.

Organisaatiosi tärkein tehtävä on ymmärtää ihmisen elämää

16.12.2018   |   Veikko Törrönen

Kun ympäröivät tekijät kuten työ, yhteiskunta ja talous muuttuvat, myös yritysten on muututtava. Liiketoimintojen digitalisointi ja automatisointi koetaan monessa yrityksessä muutoksesta selviytymisen edellytykseksi ja olemme osittain samaa mieltä. Haluamme kuitenkin painottaa, että pohjimmiltaan liiketoiminnat palvelevat ihmisiä – eri tasoilla. Siksi jokaisen yrityksen tärkein tehtävä on ymmärtää ihmisen elämää – ja oma pienen pieni roolinsa osana ihmisen elämää.

 

ymmärtää ihmisen elämää

 

Liiketoiminta on etääntynyt kauaksi tästä ajattelutavasta: strategiaa, tuotteita, palveluita, markkinointia jne. kehitetään omissa siiloissaan, neuvotteluhuoneissa, henkisesti kaukana asiakkaista ja ihmisistä liiketoiminnan takana.

 

tämän me teemme

Tässä epäyhtälössä piilee valtavia mahdollisuuksia – toimialariippumattomasti. Autamme organisaatiotasi ymmärtämään ihmisiä ja palauttamaan ihmisen takaisin liiketoiminnan ytimeen.

 

TÄMÄN ME TEEMME

 

Lataa oppaamme

Kirjoitimme oppaat sinulle, joka:

  • tavoittelet liiketoiminnallesi kannattavaa kasvua.
  • ymmärrät liiketoimintojen palvelevan pohjimmiltaan ihmisiä: haluat purkaa yrityksenne siiloja ja yhtenäistää asiakaskokemusta.
  • ymmärrät työn, yhteiskunnan ja talouden muuttuvan kiihtyvällä tahdilla.
  • hyväksyt, että liiketoiminnan vanhat lainalaisuudet eivät enää päde ja niihin luottaminen on parhaimmillaankin vain arvailua.
  • näet yritysten elinkaaren lyhenevän ja haluat varmistaa, että näin ei käy edustamallesi yritykselle.
  • Haluat nostaa nykyisten palveluidenne asiakkaille, työntekijöille ja omistajille tuottamaa arvoa –  ja liiketoiminnallista kannattavuutta.
  • koet, että edustamassasi yrityksessä on valtava määrä hyödyntämätöntä potentiaalia.
  • hyväksyt sen tosiasian, että kaikki yllä mainitut koskettavat myös edustamaasi yritystä.

Ennen kaikkea kirjoitimme oppaat niille, jotka ymmärryksen lisäksi ovat valmiita tekemään asialle jotakin! Oppaat oivalluttavat sinulle liiketoimintamuotoilun, palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen perusteita ja vastavat kysymyksiin: mitä, miksi, mihin ja miten. Oppaat voit ladata tästä.

 

Kirjoittaja Veikko Törrönen on intohimoinen liiketoimintamuotoilija, palvelumuotoilija ja KREAPAL DESIGN Oy:n perustaja.

 

Kuinka voimme auttaa?

KREAPAL on liiketoimintamuotoilun, palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen asiantuntijayritys. Autamme palauttamaan ihmisen takaisin liiketoiminnan ytimeen ja mahdollistamme muotoilun kaikenkokoisille yrityksille. Me koulutamme, valmennamme, fasilitoimme ja teemme projekteja kaikenkokoisille edelläkävijäorganisaatioille – toimialariippumattomasti – ympäri Suomen.

Tiedät jo mitä yrityksesi pitäisi tehdä. Älä jää pohdintojesi kanssa yksin, vaan ota yhteyttä ja kerro meille mihin haluat muutosta. Me kerromme, miten kytkemme ihmiset muutokseen mukaan ja miten me sen teemme – yhdessä teidän kanssa.

Veikko Törrönen
perustaja | toimitusjohtaja
040 7055 810
veikko@kreapal.fi

FacebookTwitterLinkedIn

Yrityksen strategia 2020-luvulla? Maailma muuttuu: strategiatyö syntyy edelleen ruotsinlaivalla tai rukanmökillä:https://www.kreapal.fi/blogi/yrityksen-strategia-2020-luvulla/ #liiketoimintamuotoilu #strategia #herätys

Asiakaskokemus – strateginen kilpailuetu toivetilana https://www.kreapal.fi/blogi/asiakaskokemus-strateginen-kilpailuetu-toivetilana/ #asiakaskokemus #strategia #kilpailuetu #cx

PALVELUMUOTOILU: miksi, miten, mitä?

Kokonaisuus tiivistetty muutamaan kuvaan - ja lyhyeen tekstiin - ilman jargonia: https://www.kreapal.fi/palvelut/palvelumuotoilu/ #palvelumuotoilu #servicedesign #asiakaskokemus #cx

Liiketoimintamuotoilu ja palvelumuotoilu: empatian ja strategisen näkemyksen tasapainottajat: https://www.kreapal.fi/blogi/liiketoimintamuotoilu-palvelumuotoilu-empatian-ja-strategisen-nakemyksen-tasapainottajat/ #liiketoimintamuotoilu #palvelumuotoilu #empatia #strategia #cx

Miten parantaa asiakaskokemusta? Mistä resurssit? https://www.kreapal.fi/blogi/miten-parantaa-asiakaskokemusta/ #cx #asiakaskokemus #palvelumuotoilu #liiketoimintamuotoilu

Ajankohtaista

KREAPAL vahvistaa strategista osaamista HHJ-kokonaisuudella

11.1.2020

KREAPAL DESIGN Oy:n projektit ovat suuntautuneet asteittain kohti entistä strategisempaa tasoa, eli yritys on siirtynyt...

Jatka lukemista

Next Level Service Design 2020 | Uuden ajan palvelumuotoilu

16.12.2019

Next Level Service Design 2020 -seminaari (4-5.3.2020) käsittelee palvelumuotoilun ajankohtaisia teemoja inspiroivasti ja...

Jatka lukemista

TONY ROBBINS – Date With Destiny | Maailman arvostetuimman valmentajan opissa 5-10.12.2019

1.12.2019

Unelmat on tehty toteutettavaksi - tämä on yksi odotetuimmista: maailman arvostetuimman valmentajan, TONY ROBBINSIN, DATE WITH...

Jatka lukemista

Yhteystiedot

Meitä kiinnostaa kuulla sinusta!

Ota yhteyttä - keskustellaan.

Kuuntelemme sinua ja organisaatiosi tarpeita. Kerromme myös reilusti, jos emme ole organisaatiollesi paras mahdollinen kumppani – ja ehdotamme sopivampia tekijöitä.

Lisätietoja

Veikko on yrityksen perustaja, liiketoimintamuotoilija ja palvelumuotoilija, jonka kaikessa tekemisessä painottuu arvon tasapainoinen tuottaminen kolmella tasolla: asiakkaiden, työntekijöiden ja omistajien. Hän on johtanut lukuisia liiketoiminta- ja palvelumuotoiluhankkeita niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, sekä asiakaskokemuksen kehittämistä merkittävässä suomalaisessa konsernissa. BBA, MBA ja HHJ -tutkintojen lisäksi Veikko on opiskellut palvelumuotoilua kolmessa suomalaisessa korkeakoulussa, sekä liiketoimintamuotoilua TU Delft:issä. Veikko ei toista vain muiden ajatuksia, vaan ottaa aktiivisesti kantaa liiketoimintalähtöisen muotoilun kehitykseen Suomessa: kehittäen ja visualisoiden uusia konsepteja, työkaluja ja menetelmiä.

Veikko on kysytty esiintyjä erilaisissa palvelumuotoilun, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin tapahtumissa ja seminaareissa. Häntä kiitetään erityisesti kyvystään oivalluttaa isoja kokonaisuuksia tavalla, joka puhuttelee niin organisaatioiden ylintä johtoa kuin työntekijöitäkin. Veikko on innostaja ja tekijä, jonka koulutuksissa, työpajoissa ja muotoiluprojekteissa syntyy oivalluksia ja tuloksia – aina rennossa hengessä.

Veikko Törrönen

Perustaja
Liiketoimintamuotoilija
Palvelumuotoilija

Veikko vakuutti minut innostuksellaan ja osaamisellaan jo 2016 keväällä, kun tapasimme ensi kertaa. Jo tällöin heräsi ajatus, että Veikko voisi meitä auttaa rakentamaan yrityksemme muutosmatkaa. 2018 kesällä tämä konkretisoitui, kun aloitimme yhteistyön KREAPALin kanssa. Yhteistyöstä saatu palaute on ollut erinomaista! Tavoite on yhä syventää yhteistyötä siten, että KREAPAL on keskeinen kumppani ICT Elmon kasvussa ja tulee mukaan myös vaativimpiin asiakascaseihimme.

Janne Aaltonen
Toimitusjohtaja, ICT Elmo Oy