OTA YHTEYTTÄ >

Asiakaskokemuksen systemaattinen kehittäminen haltuun | NMC Cellfoam Oy

Ihmisläheistä toimintaa: teimme asiat yksinkertaisella mutta tehokkaalla tavalla. Nyt meillä on selkeä yhteinen asiakaskokemuksen tahtotila ja konkreettiset toimenpiteet sen toteuttamiseen!

Asiakaskokemuksen systemaattinen kehittäminen haltuun!

Asiakaskokemuksen systemaattinen kehittäminen? Mitenkäs se tapahtuu? Jos etsit napakkaa asiakastarinaa käytännön toteutuksesta, suosittelen jatkamaan lukemista.

 

Case NMC Cellfoam Oy

Toteutimme asiakaskokemuksen kehityshankkeen NMC Cellfoam Oy:lle talven ja kevään 2022 aikana. Haastattelimme projektin päätyttyä myyntijohtaja Antti Filpusta siitä, mistä projektissa oikein oli kyse, mitä lopputuloksena syntyi – ja miten yhteistyö sujui. Alla haastattelun yhteenveto.

 

Kertoisitko muutamalla sanalla NMC Cellfoamista?

NMC Cellfoam on Pohjoismaiden johtava solumuovien, kumien ja eristeiden jatkojalostaja. Tehtaamme sijaitsevat Tampereella ja Kinnahultissa. Kilpailuvalttimme ovat suunnittelu, materiaali- ja sovellusosaaminen, jalostusteknologiat, joustavuus, nopeus, laatu ja luotettavuus. Lisätietoja TÄSTÄ.

 

Emme tunnistaneet asiakaskokemuksen syntymekanismia, eikä meillä ollut selkeää käsitystä sen nykytilasta. Emme olleet myöskään määritelleet asiakaskokemuksen tavoitteita, mittareita tai käytännön keinoja tavoitteiden saavuttamiseksi.

 

Minkälaisessa tilanteessa päädyit alun perin keskusteluihin kanssamme?

Emme tunnistaneet asiakaskokemuksen syntymekanismia, eikä meillä ollut selkeää käsitystä sen nykytilasta. Emme olleet myöskään määritelleet asiakaskokemuksen tavoitteita, mittareita tai käytännön keinoja tavoitteiden saavuttamiseksi.

 

Miksi valitsitte KREAPALin kumppaniksi? 

Palvelu oli kuvattu yhteistyöehdotuksella hyvin selkeästi. Siinä keskityttiin ymmärtämään ja ratkaisemaan juurisyyt – ja luomaan systemaattinen prosessi asiakaskokemuksen yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Nykytilan kuvausta ei juurikaan muilla toimijoilla ollut palvelukuvauksessa.

 

Nyt meillä on selkeä yhteinen asiakaskokemuksen tahtotila ja konkreettiset toimenpiteet sen toteuttamiseen!

 

Mitä yhteistyön lopputuloksena syntyi?

Muotoilimme prosessit, jotka sopivat meidän ja asiakkaiden tarpeisiin. Ymmärsimme yhdessä meidän haasteemme ja ratkaisimme ne yhteistyöllä. Työ on vasta alussa, mutta nyt meillä on selkeä yhteinen asiakaskokemuksen tahtotila ja konkreettiset toimenpiteet sen toteuttamiseen!

 

Ihmisläheistä toimintaa! Keep it simple, koska mikään kompleksinen ei toimi käytännössä – oli parhaita oppeja meille. Teimme asiat yksinkertaisella mutta tehokkaalla tavalla.

 

Miten yhteistyö mielestäsi sujui? 

Ihmisläheistä toimintaa! Keep it simple, koska mikään kompleksinen ei toimi käytännössä – oli parhaita oppeja meille. Teimme asiat yksinkertaisella mutta tehokkaalla tavalla.

Nyt on melko helpottunut olo: auditointi on pian, mutta näillä kiteytyksillä tulemme sen haasteen voittamaan hienosti. Ja eihän tätä auditointia varten tehty… haluamme oikeasti tietää mitä asiakkaat meistä yrityksenä ajattelevat ja miksi (samoin työntekijät).

 

Kysyttäessä, kuinka todennäköisesti suosittelisit palveluitamme (asteikolla 1-10)?

10!

 

Lisää asiakastarinoita?

Olemme auttaneet erikokoisia organisaatioita, eri toimialoilta, johtamaan asiakaskokemusta systemaattisesti ja tuloksekkaasti – voit tutustua muihin asiakastarinoihin TÄSTÄ.

 

Haluatko oppia lisää?

Voit ladata maksuttoman oppaamme TÄSTÄ.
asiakaskokemuksen systemaattinen kehittäminen

 

tai osallistua maksuttomaan webinaariimme TÄSTÄ.
asiakaskokemuksen systemaattinen kehittäminen

 

 Ota yhteyttä!

Varaa kalentereistamme sinulle sopivin 1h ajankohta. Yhdessä vietetty tunti tuottaa takuulla isoja oivalluksia – aina rennossa hengessä😀✌️

Veikko Törrönen

Jos kalenterista ei löydy sinulle sopivaa ajankohtaa, meille voi aina soittaa tai laittaa sähköpostia. Yhteystiedot TÄSTÄ linkistä.

Kirjoittaja Veikko Törrönen on intohimoinen liiketoimintamuotoilija, palvelumuotoilija, valmentaja ja KREAPAL DESIGN Oy:n perustaja.

FacebookTwitterLinkedIn

Yhteystiedot

Autamme SINUA onnistumaan.

Ota yhteyttä matalalla kynnyksellä!

Innostuitko kehittämään tekemistänne asiakaslähtöisesti? Mahtavaa! Soita Veikolle ja saat sparrausta heti: 040 7055 810.

Jos kirjoitat mieluummin, lähetä viesti niin olemme sinuun yhteydessä pikimmiten.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Lisätietoja

Veikko on yrityksen perustaja, liiketoimintamuotoilija ja palvelumuotoilija, jonka kaikessa tekemisessä painottuu arvon tasapainoinen tuottaminen kolmella tasolla: asiakkaiden, työntekijöiden ja omistajien. Hän on johtanut lukuisia liiketoiminta- ja palvelumuotoiluhankkeita niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, sekä asiakaskokemuksen kehittämistä merkittävässä suomalaisessa konsernissa. BBA, MBA ja HHJ -tutkintojen lisäksi Veikko on opiskellut palvelumuotoilua kolmessa suomalaisessa korkeakoulussa, sekä liiketoimintamuotoilua TU Delft:issä. Veikko ei toista vain muiden ajatuksia, vaan ottaa aktiivisesti kantaa liiketoimintalähtöisen muotoilun kehitykseen Suomessa: kehittäen ja visualisoiden uusia konsepteja, työkaluja ja menetelmiä.

Veikko luennoi yliopistolla ja on kysytty esiintyjä erilaisissa palvelumuotoilun, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin tapahtumissa ja seminaareissa. Häntä kiitetään erityisesti kyvystään oivalluttaa isoja kokonaisuuksia tavalla, joka puhuttelee niin organisaatioiden ylintä johtoa kuin työntekijöitäkin. Veikko on innostaja ja tekijä, jonka koulutuksissa, työpajoissa ja muotoiluprojekteissa syntyy oivalluksia ja tuloksia – aina rennossa hengessä.

Veikko Törrönen

Perustaja
Liiketoimintamuotoilija
Palvelumuotoilija

Veikon korkea ammattitaito, kokemus ja aito halu ymmärtää liiketoimintaamme on hyvän yhteistyömme perusta. Hän on utelias ja kunnianhimoinen valmentaja, joka ei koskaan päästä meitä helpolla: yhteinen valmistautuminen työpajoihin ja selkeä seuranta ovat antaneet eväät aikaansaavalle työskentelylle.

Yhteistyö KREAPALin kanssa on auttanut meitä kirkastamaan konsernin yhteistä asiakaskokemuksen tahtotilaa, ottamaan oikeita askeleita, tarjonnut käytännön työkaluja ja selkeyttänyt tekemistämme jatkuvasti muuttuvassa työelämässä. Henkilökohtaisesti olen saanut myös kasvaa ihmisenä Veikon kanssa työskennellessäni. Lämmin kiitos ja vahva suositus!

Hanna-Kaisa Hynni
Asiakaskokemusjohtaja, VMP Oyj

ASIAKASKOKEMUKSEN KEHITTÄMINEN JA JOHTAMINEN

LATAA UUSI OPAS TÄSTÄ!