KREAPAL BLOGI
Ajatuksia liiketoimintamuotoilusta, palvelumuotoilusta ja asiakaskokemuksesta.

Strategiaprosessi 2021 on ihmislähtöinen!
22.1.2021 | Veikko Törrönen
Strategiaprosessi 2021: millainen sen tulisi olla? Miten voisimme hyödyntää strategiaprosessissa ja sen lopputuloksissa koko...
Jatka lukemista
Palvelumuotoilu julkisella sektorilla
15.12.2020 | Outi Nokkonen & Elina Tervi
Palvelumuotoilu julkisella sektorilla on ajankohtainen aihe, johon on herätty ilahduttavin määrin. Mutta miten saada...
Jatka lukemista
Mikä on palvelupolku? Miksi se on strategisesti tärkeä?
24.2.2020 | Veikko Törrönen
Mikä on palvelupolku? Miksi se on strategisesti tärkeä? Miten palvelupolku auttaa kehittämään asiakaskokemusta,...
Jatka lukemista
Yrityksen strategia 2020-luvulla? Tällainen sen tulisi olla
19.2.2020 | Veikko Törrönen
Yrityksen strategia 2020-luvulla? Millainen sen tulisi olla? Miksi nykyinen strategiamme ei ohjaa tekemistämme tiimi- ja...
Jatka lukemista
Asiakaskokemus – strateginen kilpailuetu toivetilana
11.2.2020 | Veikko Törrönen
Asiakaskokemuksen ja työntekijäkokemuksen merkitys organisaation pitkäaikaisen strategisen kilpailuedun luojana on tunnistettu...
Jatka lukemista
Liiketoimintamuotoilu ja palvelumuotoilu: empatian ja strategisen näkemyksen tasapainottajat
31.1.2020 | Veikko Törrönen
Palvelumuotoilu on äärimmäisen tehokas keino kehittää palveluiden tuottamaa asiakaskokemusta ja työntekijäkokemusta,...
Jatka lukemista
Miten parantaa asiakaskokemusta? Mistä resurssit?
26.1.2020 | Veikko Törrönen
Asiakaskokemus on ollut jo useamman vuoden ajan globaalisti organisaatioiden strategisesti tärkein kilpailukeino...
Jatka lukemista
Omaa elämää voi palvelumuotoilla
30.7.2019 | Veikko Törrönen
Tämä "Omaa elämää voi palvelumuotoilla" blogikirjoitus on jatkoa blogille: ”Voiko elämään palvelumuotoilla?”...
Jatka lukemista
Mitä on palvelumuotoilu? Mitkä ovat sen keskeisimmät elementit?
19.2.2019 | Veikko Törrönen
Mitä on palvelumuotoilu? Mitä se tarkoittaa? Mitkä ovat sen keskeisimmät elementit? Mihin palvelumuotoilua hyödynnetään?...
Jatka lukemista
Liiketoiminnan johdon ja muotoilijoiden yhteistyö tuottaa tulosta!
26.12.2018 | Veikko Törrönen
Saimme viime viikolla päätökseen liiketoiminta- ja palvelumuotoiluprojektin, jonka lopputuloksena synnytettiin uudelle...
Jatka lukemistaAjankohtaista
Palvelumuotoilun huippuammattilainen mukaan KREAPAL-tiimiin!
7.1.2021
Palvelumuotoilun huippuammattilainen, Outi Nokkonen, liittyi mukaan KREAPAL-tiimiin 4.1.2021! Outin ajatuksia...
Jatka lukemistaVuoden yritys CrazyTown Tampereella on KREAPAL DESIGN Oy!
21.12.2020
KREAPAL DESIGN Oy valittiin +100 Y-tunnuksen joukosta, jäsenistönsä toimesta, vuoden 2020 yrityksesi CrazyTown Tampereella!...
Jatka lukemistaPALVELUMUOTOILIJA YRITYSKUMPPANIKSI
19.10.2020
Haluatko tehdä palvelumuotoilijan merkityksellistä työtä, jossa pääset vaikuttamaan positiivisesti suomalaisen työelämän...
Jatka lukemistaAutamme SINUA onnistumaan!
Ota yhteyttä.
Kuuntelemme sinua ja organisaatiosi tarpeita – ja autamme sinua kehittämän strategian tai palvelun, josta asiakkaanne, työntekijänne ja omistajanne syttyvät! Kerromme myös reilusti, jos emme ole organisaatiollesi paras mahdollinen kumppani – ja ehdotamme sopivampia tekijöitä.

Veikko on yrityksen perustaja, liiketoimintamuotoilija ja palvelumuotoilija, jonka kaikessa tekemisessä painottuu arvon tasapainoinen tuottaminen kolmella tasolla: asiakkaiden, työntekijöiden ja omistajien. Hän on johtanut lukuisia liiketoiminta- ja palvelumuotoiluhankkeita niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, sekä asiakaskokemuksen kehittämistä merkittävässä suomalaisessa konsernissa. BBA, MBA ja HHJ -tutkintojen lisäksi Veikko on opiskellut palvelumuotoilua kolmessa suomalaisessa korkeakoulussa, sekä liiketoimintamuotoilua TU Delft:issä. Veikko ei toista vain muiden ajatuksia, vaan ottaa aktiivisesti kantaa liiketoimintalähtöisen muotoilun kehitykseen Suomessa: kehittäen ja visualisoiden uusia konsepteja, työkaluja ja menetelmiä.
Veikko luennoi yliopistolla ja on kysytty esiintyjä erilaisissa palvelumuotoilun, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin tapahtumissa ja seminaareissa. Häntä kiitetään erityisesti kyvystään oivalluttaa isoja kokonaisuuksia tavalla, joka puhuttelee niin organisaatioiden ylintä johtoa kuin työntekijöitäkin. Veikko on innostaja ja tekijä, jonka koulutuksissa, työpajoissa ja muotoiluprojekteissa syntyy oivalluksia ja tuloksia – aina rennossa hengessä.
Veikko Törrönen
Perustaja
Liiketoimintamuotoilija
Palvelumuotoilija
Veikon korkea ammattitaito, kokemus ja aito halu ymmärtää liiketoimintaamme on hyvän yhteistyömme perusta. Hän on utelias ja kunnianhimoinen valmentaja, joka ei koskaan päästä meitä helpolla: yhteinen valmistautuminen työpajoihin ja selkeä seuranta ovat antaneet eväät aikaansaavalle työskentelylle. Yhteistyö KREAPALin kanssa on auttanut meitä kirkastamaan konsernin yhteistä asiakaskokemuksen tahtotilaa, ottamaan oikeita askeleita, tarjonnut käytännön työkaluja ja selkeyttänyt tekemistämme jatkuvasti muuttuvassa työelämässä. Henkilökohtaisesti olen saanut myös kasvaa ihmisenä Veikon kanssa työskennellessäni. Lämmin kiitos ja vahva suositus!
Hanna-Kaisa Hynni
Asiakaskokemusjohtaja, VMP Oyj

Olen palvelumuotoilija, jolla on monen vuoden kokemus palvelumuotoilusta ja ison organisaation muutostyöstä asiakaslähtöisemmäksi. Olen johtanut palvelumuotoilua lukuisissa projekteissa, sekä valmentanut satoja ihmisiä tuottamaan parempaa arvoa asiakkaille, työntekijöille ja omistajille – palvelumuotoilun menetelmin.
Erityisosaamistani ovat palvelumuotoilu ja ihmisymmärryksen soveltaminen palveluiden ja liiketoiminnan kehittämisessä – sekä julkissektorin toiminnan asiantuntemus.
Koulutukseltani olen yhteiskuntatieteiden maisteri, jonka lisäksi olen opiskellut palvelumuotoilua kahdessa suomalaisessa korkeakoulussa.
Minua on kiitetty erityisesti kyvystäni hahmottaa suuria kokonaisuuksia, sekä kiteyttää niitä helposti ymmärrettävällä tavalla. Innostun ihmisistä ja hyvistä ratkaisemisen arvoisista kysymyksistä – ja saan ihmiset ympärilläni innostumaan mukanani.
Outi Nokkonen
Palvelumuotoilija
Outi on valtavan upea palvelumuotoilun superammattilainen, organisaatioiden muutosmuotoilija, digitaalisten palvelujen uudistaja ja yhteiskehittämisen taitaja. Hän on ratkaisukeskeinen luova ongelmanratkaisija, joka ei pelkää lähteä kokeilemaan.
Outi on taitava projektinhallinnassa ja hän saa tuloksia aikaiseksi! Perustimme hänen kanssaan julkishallinnon muotoiluverkoston ”Julkis-muotoilijat” – ja Outi on vetänyt verkoston toimintaa aktiivisesti pari vuotta. Outi on sparrannut myös minua vaativissa muotoilujohtamisen tehtävissä. Vahva suositus täältä!
Anni Leppänen
Johtava palvelumuotoilija, Helsingin kaupunki

Jaakko hoitaa KREAPALilla verkkokursseihin ja liittyviä tehtäviä. Muotoiluajattelusta sekä digimarkkinoinnista kiinnostunut BBA-tradenomi aloitti työt keväällä 2020 harjoittelulla, jonka jälkeen yhteistyö on jatkunut tähän päivään.
Analyyttinen mutta myös luova Jaakko haluaa nostaa yritysten digitaalisen viestinnän määrää ja laatua, sekä tärkeimpänä – sen merkityksellisyyttä asiakkaalle!
Jaakko Koskinen
Verkkokurssimestari
Kasvuhakkeri
Jaakko hoitaa KREAPALilla verkkokursseihin liittyviä tehtäviä. Muotoiluajattelusta sekä digimarkkinoinnista kiinnostunut BBA-tradenomi aloitti työt keväällä 2020 harjoittelulla, jonka jälkeen yhteistyö on jatkunut tähän päivään.
Analyyttinen mutta myös luova Jaakko haluaa nostaa yritysten digitaalisen viestinnän määrää ja laatua, sekä tärkeimpänä – sen merkityksellisyyttä asiakkaalle!
Veikko Törrönen
Perustaja, KREAPAL DESIGN Oy
PALVELUMUOTOILU & LIIKETOIMINTAMUOTOILU
ILMAISET WEBINAARIT