Asiakaskokemus & Työntekijäkokemus

Luodaanko kilpailuetua ja kannattavampaa liiketoimintaa?

ASIAKASKOKEMUS & TYÖNTEKIJÄKOKEMUS

Suomessa ei ole kokemuksemme mukaan yhtään organisaatiota, jossa asiakaskokemuksen ja työntekijäkokemuksen merkitystä ei olisi oivallettu. Vuonna 2017 tekemämme tutkimuksen mukaan 73% suomalaisista organisaatioista nimesi  asiakaskokemuksen strategiseksi kärkihankkeekseen – ja 71% piti oman organisaationsa kyvykkyyttä asiakaskokemuksen kehittämiseen riittämättömänä.

Jos olette päättäneet rakentaa asiakaskokemusta ja työntekijäkokemuksesta aidon kilpailuedun, mutta ette välttämättä onnistu tehtävässä yksin, me autamme. Muotoilemme asiakaskokemusta kaikilla lähtötasoilla.

 

Asiakaskokemus & työntekijäkokemus

Näin investointi asiakaskokemukseen ja työntekijäkokemukseen tuottaa tulosta

  • Kasvatatte asiakasuskollisuutta ja kannattavuutta: tyytyväiset asiakkaat palaavat luoksenne – ja heidän ostotiheytensä kasvaa.
  • Luotte suosittelua: tyytyväiset asiakkaat suosittelevat palveluitanne edelleen, eli tekevät myyntiä ja markkinointia puolestanne.
  • Opitte organisaationa ymmärtämään palveluitanne asiakkaidenne silmin ja maksimoimaan asiakkaille tuotetun arvon yhdessä– siilorajat ylittäen.
  • Kuulette asiakkaitanne ja henkilöstöänne uudella tavalla ja opitte organisaationa suuntaamaan ajattelua asiakkaille tuottavaan arvoon.

 

Meihin kannattaa olla yhteydessä mm. seuraavissa tapauksissa 

  • Olette tehneet strategisen päätöksen luoda asiakaskokemuksella aitoa kilpailuetua, mutta ette välttämättä onnistu tässä yksin.
  • Organisaationne asiakaskokemusta johdetaan yksittäisinä toimenpiteinä ja kehityshankkeina.
  • Teillä ei ole asiakaskokemukselle selkeää strategiaa, tavoitteita, mittareita tai johtamismallia.
  • Teillä on asiakaskokemukselle selkeä strategia, mutta henkilöstönne ei ymmärrä mitä se tarkoittaa tiimi- ja yksilötasoilla.
  • Ymmärätte työntekijäkokemuksen merkityksen, mutta teillä ei ole objektiivista näkemystä sen nykytilasta – tai käytännön keinoja sen kehittämiseksi kilpailueduksi.
  • Haluatte kehittää yrityskulttuurianne asiakaslähtöisemmäksi.
  • Etsitte kumppania, joka tuo kokemuksen ja muotoiluosaamisen lisäksi positiivista virtaa tekemiseen – ja valmentaa muutoksen osaksi arkea.

 

Asiakkaamme kertovat asiakaskokemuksesta ja työntekijäkokemuksesta: mitä, miten ja miksi KREAPAL?

 

 

Asiakaskokemus, Jesse Kalevo, AM Lukkoasema Oy

 

 

Lataa asiakaskokemusopas

Mitä on asiakaskokemus? Miksi asiakaskokemukseen tulee panostaa? Miten asiakaskokemusta kehitetään? Jos haluat tutustua asiakaskokemukseen syvemmällä tasolla, lataa oppaamme täältä

 

Kuinka voimme auttaa?

KREAPAL on liiketoimintamuotoilun, palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen intohimoinen asiantuntijayritys. Autamme organisaatiotasi ymmärtämään ihmisiä ja kytkemään ymmärryksen osaksi tulevaisuuden voittavaa liiketoimintaa. Me koulutamme, valmennamme, fasilitoimme ja muotoilemme muutosta rohkean yhteiskehittämisen kautta tavoiteltujen tulosten tasolle – toimialariippumattomasti – ympäri Suomen – isolla liekillä – aina ilon kautta.

Pyöräytä alla olevaa karusellia ja tutustu tarkemmin asiakaskokemuksen palveluihimme. Jos tunnet, että on aika ryhtyä tuumasta toimeen, älä jää pohdintojesi kanssa yksin, vaan ota yhteyttä ja kerro meille mihin haluat muutosta. Me kerromme miten kytkemme ihmiset muutokseen mukaan ja miten me sen teemme – yhdessä teidän kanssa.

Veikko Törrönen
perustaja | liiketoimintamuotoilija | palvelumuotoilija
040 7055 810
veikko@kreapal.fi

 

Asiakaskokemuksen nykytila

Tuotamme kattavan yhteenvedon yrityksesi asiakaskokemuksen nykytilasta suhteessa kilpailijoihin.

Hyödyt
  • Objektiivinen ammattilaisten tuottama näkemys yrityksesi asiakaskokemuksen nykytilasta
  • Kriittisimpien työntekijäkokemuksen ja asiakaskokemuksen kipupisteiden tunnistaminen
  • Ideat ja konkreettiset kehitysehdotukset yrityksesi asiakaskokemuksen nostamisesta uudelle tasolle
  • Valmiudet johtaa yrityksesi asiakaskokemusta tiedolla - mutun sijaan

Asiakaskokemuksen valmennus

Energinen ja innostava valmennus avaa konkreettisten esimerkkien kautta asiakaskokemuksen ja työntekijäkokemuksen merkityksen ja hyödyt sekä yritys- että yksilötasolla.

Hyödyt
  • Yrityksesi henkilöstön oivalluttaminen ja kehittäminen: mitä on asiakaskokemus, miksi se on tärkeää
  • Inspiroi ja motivoi yrityksesi henkilöstöä luomaan ja tuottamaan parempia asiakaskokemuksia - yhdessä
  • Viestii yrityksesi työntekijöille, että työntekijäkokemus ja asiakaskokemus ovat yrityksessänne aidosti merkityksellisiä asioita

Asiakaslähtöinen palvelupolku

Mallinnamme yrityksesi tärkeimmät palvelupolut ja palvelumuotoilemme ne optimaaliselle tasolle – liiketoiminnallisesti kannattavasti, asiakaskokemus maksimoiden.

Hyödyt
  • Lisää yrityksesi henkilöstön ymmärrystä kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen muodostumisesta
  • Tuo näkyväksi haasteet asiakkaan tavoitteiden (esim. helppo ja nopea palvelu) ja organisaation palvelun tuotantomallin välillä
  • Parantaa yhteistyötä ja ymmärrystä yrityksesi eri toimintojen (myynti, markkinointi jne.) välillä
  • Auttaa nostamaan esiin uusia kehityskohteita - henkilöstönne toimesta
  • Vahvistaa asiakaslähtöisen kulttuurin muodostumista yrityksessäsi
  • Tarjoaa lähtötiedot yrityksesi kustannusten karsimiseen, resurssien optimointiin ja asiakaskokemuksen maksimointiin

Asiakaskokemuksen mittaaminen ja tiedon hyödyntäminen

Autamme yritystäsi määrittämään asiakaskokemukselle optimaaliset kosketuspistekohtaiset mittarit sekä luomaan prosessit kerätyn asiakastiedon hyödyntämiseen.

Hyödyt
  • Tarjoaa valmiudet johtaa yrityksesi asiakaskokemusta reaaliaikaisella tiedolla - mutun sijaan
  • Auttaa paikantamaan yrityksesi asiakaskokemuksen kipukohtia sekä löytämään uusia kehityskohteita
  • Jatkuva asiakaskokemuksen mittaaminen ja tulosten analysointi auttavat kasvattamaan asiakaslähtöistä ajattelua yrityksesi kaikilla tasoilla
asiakaskokemuksen strategia

Asiakaskokemuksen strategia

Autamme sinua johtamaan yrityksesi liiketoimintastrategiasta asiakaskokemukselle vahvan vision ja mission sekä määrittelemään asiakaskokemuksen kannalta tärkeimmät strategiset valinnat.

Hyödyt
  • Tehostaa ja virtaviivaistaa yrityksesi asiakaskokemuksen johtamista
  • Auttaa yritystäsi rakentamaan asiakaskokemuksesta aitoa strategista kilpailuetua
  • Kasvattaa yrityksesi asiakaskokemuksen johtamisen ymmärrystä ja kompetenssia
  • Vahvistaa asiakaskokemuskeskeistä kulttuuria sekä parantaa työntekijäkokemusta yrityksessäsi

Yrityskulttuurimuotoilu

Kartoitamme yrityksesi yrityskulttuurin nykytilan ja kehitämme sitä kanssanne haluttuun suuntaan – palvelumuotoilun menetelmin.

Hyödyt
  • Kehittää ja vahvistaa yrityksesi työntekijäkokemusta haluttuun suuntaan
  • Vahvistaa henkilöstön yhteenkuuluvuuden tunnetta ja parantaa työn tuottavuutta
  • Parantaa työnantajamielikuvaa ja aikaansaa työntekijälähettilyyttä
  • Keventää riippuvuutta yrityksesi esimiehistä lisäämällä yksilötason vastuunottoa
  • Rakentaa kulttuuria, jossa yrityksesi työntekijät tuottavat ylivertaisia asiakaskokemuksia yhdessä - organisaatiosiilot ylittäen

Palveluidemme vaikuttavuus yrityksesi asiakaskokemukseen

Kreapal asiakaskokemus

Liiketoimintamuotoilu Palvelumuotoilu Asiakaskokemus & Työntekijäkokemus Etusivu

Yhteystiedot

Meitä kiinnostaa kuulla sinusta!

Ota yhteyttä - me autamme.

Jätä yhteystietosi alla olevalla lomakkeella. Soitamme sinulle takaisin heti vapauduttuamme.

Lisätietoja

Veikko on yrityksen perustaja, liiketoimintamuotoilija ja palvelumuotoilija, jonka kaikessa tekemisessä painottuu arvon tasapainoinen tuottaminen kolmella tasolla: asiakkaiden, työntekijöiden ja omistajien. Hän on johtanut lukuisia liiketoiminta- ja palvelumuotoiluhankkeita niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, sekä asiakaskokemuksen kehittämistä merkittävässä suomalaisessa konsernissa. Kansainvälisten BBA ja MBA tutkintojen lisäksi Veikko on opiskellut palvelumuotoilua kolmessa suomalaisessa korkeakoulussa, sekä liiketoimintamuotoilua TU Delft:issä.

Veikko ei toista vain muiden ajatuksia, vaan ottaa aktiivisesti kantaa liiketoimintalähtöisen muotoilun kehitykseen Suomessa. Hän kehittää ja visualisoi konsepteja, työkaluja ja menetelmiä, sekä kirjoittaa parhaillaan kirjaa palvelumuotoilusta. Kirja tullaan julkaisemaan lähitulevaisuudessa.

Veikko on kysytty esiintyjä erilaisissa palvelumuotoilun, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin tapahtumissa ja seminaareissa. Häntä kiitetään erityisesti kyvystään oivalluttaa isoja kokonaisuuksia tavalla, joka puhuttelee niin organisaatioiden ylintä johtoa kuin työntekijöitäkin. Veikko on innostaja ja tekijä, jonka koulutuksissa, työpajoissa ja muotoiluprojekteissa syntyy oivalluksia ja tuloksia – aina rennossa hengessä.

Veikko Törrönen

Perustaja
liiketoimintamuotoilija
palvelumuotoilija

Veikko vakuutti minut innostuksellaan ja osaamisellaan jo 2016 keväällä, kun tapasimme ensi kertaa. Jo tällöin heräsi ajatus, että Veikko voisi meitä auttaa rakentamaan yrityksemme muutosmatkaa. 2018 kesällä tämä konkretisoitui, kun aloitimme yhteistyön KREAPALin kanssa. Yhteistyöstä saatu palaute on ollut erinomaista! Tavoite on yhä syventää yhteistyötä siten, että KREAPAL on keskeinen kumppani ICT Elmon kasvussa ja tulee mukaan myös vaativimpiin asiakascaseihimme.

Janne Aaltonen
Toimitusjohtaja, ICT Elmo Oy