Asiakaskokemus & Työntekijäkokemus

Luodaanko kilpailuetua ja kannattavampaa liiketoimintaa?

ASIAKASKOKEMUS & TYÖNTEKIJÄKOKEMUS

Suomessa ei ole kokemuksemme mukaan yhtään organisaatiota, jossa asiakaskokemuksen ja työntekijäkokemuksen merkitystä ei olisi oivallettu. Vuonna 2017 tekemämme tutkimuksen mukaan 73% suomalaisista organisaatioista nimesi  asiakaskokemuksen strategiseksi kärkihankkeekseen – ja 71% piti oman organisaationsa kyvykkyyttä asiakaskokemuksen kehittämiseen riittämättömänä.

Asiakaskokemuksen kehittämiseen ei ole yhtä ainoaa tapaa: olemme tuottaneet asiakkaillemme tuloksia mm. seuraavilla tavoilla.

 

Asiakaskokemus & työntekijäkokemus

 

Jos olette päättäneet rakentaa asiakaskokemusta ja työntekijäkokemuksesta aidon strategisen kilpailuedun, mutta ette välttämättä onnistu tehtävässä yksin, me autamme. Muotoilemme asiakaskokemusta kaikilla lähtötasoilla.

 

Asiakaskokemus & työntekijäkokemus

 

Autamme muuan muassa näissä tilanteissa

  • Olette tehneet strategisen päätöksen luoda asiakaskokemuksella aitoa kilpailuetua, mutta ette välttämättä onnistu tässä yksin.
  • Organisaationne asiakaskokemusta johdetaan yksittäisinä toimenpiteinä ja kehityshankkeina.
  • Organisaatiollanne ei ole asiakaskokemukselle selkeää strategiaa, tavoitteita, mittareita tai johtamismallia.
  • Organisaatiollanne on asiakaskokemukselle selkeä strategia, mutta henkilöstönne ei ymmärrä mitä se tarkoittaa tiimi- ja yksilötasoilla.
  • Haluatte ymmärtää mistä asiakasuskollisuus muodostuu – ja löytää keinot luoda asiakaspysyvyyttä.
  • Ymmärätte työntekijäkokemuksen merkityksen, mutta teillä ei ole objektiivista näkemystä sen nykytilasta – tai käytännön keinoja sen kehittämiseksi kilpailueduksi.
  • Haluatte kehittää yrityskulttuurianne asiakaslähtöisemmäksi.
  • Haluatte luoda mallin asiakaskokemuksen jatkuvaan mittaamiseen ja palautteiden käsittelyyn.
  • Etsitte kumppania, joka tuo kokemuksen ja muotoiluosaamisen lisäksi positiivista virtaa tekemiseen – ja valmentaa muutoksen kanssanne osaksi arkea.

 

Työmme tuottaa tulosta ja oivalluksia – aina rennossa hengessä. Suositteluasteemme NPS (Net Promoter Score) > 95.

 

Investointi

Investoinnin suuruus on tyypillisesti 10 000 – 30 000€ +alv. Autamme sinua tarvittaessa hakemaan rahoitusta projektille. Lue korona-ajan rahoituksesta tästä – innovaatiosetelistä lisätietoja tästä.

Jokainen asiakaskokemuksen ja työntekijäkokemuksen kehittämisen projekti on uniikki: kuuntelemme sinua ja muotoilemme yhteistyöehdotuksen, joka vastaa budjettiasi ja organisaatiosi tarpeita. Kerromme myös reilusti, jos emme ole organisaatiollesi paras mahdollinen kumppani – ja ehdotamme sopivampia tekijöitä. Ota yhteyttä.

Mikäli projekti ei tunnu teille tähän kohtaan oikealta vaihtoehdolta, yksittäisten valmennus- ja työpajapäivien hinnat löydät täältä.

 

Näin investointi tuottaa tulosta

  • Kasvatatte asiakasuskollisuutta ja kannattavuutta: tyytyväiset asiakkaat palaavat luoksenne – ja heidän ostotiheytensä kasvaa.
  • Luotte suosittelua: tyytyväiset asiakkaat suosittelevat palveluitanne edelleen, eli tekevät myyntiä ja markkinointia puolestanne.
  • Vähennätte reklamaatioiden määrää ja niiden aiheuttamia kustannuksia.
  • Opitte organisaationa ymmärtämään palveluitanne asiakkaidenne silmin ja maksimoimaan asiakkaille tuotetun arvon yhdessä – siilorajat ylittäen.
  • Kuulette asiakkaitanne ja henkilöstöänne uudella tavalla ja opitte organisaationa suuntaamaan ajattelua asiakkaille ja henkilöstölle tuottavaan arvoon.

Lisää todellisista tuloksista voit lukea kymmenistä asiakastarinoistamme.

 

Muotoilutakuu

Kaikella työllämme on KREAPAL muotoilutakuu™ – se tuottaa tulosta ja oivalluksia – aina rennossa hengessä. Suositteluasteemme NPS (Net Promoter Score) > 95.

 

Asiakkaamme kertovat

 

 

 

Lataa asiakaskokemusopas

Mitä on asiakaskokemus? Miksi asiakaskokemukseen tulee panostaa? Miten asiakaskokemusta kehitetään? Jos haluat tutustua asiakaskokemukseen syvemmällä tasolla, lataa oppaamme täältä

 

Ota yhteyttä

KREAPAL on intohimoinen ja tuloksekas liiketoimintamuotoilun, palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen asiantuntijayritys. Autamme organisaatiotasi ymmärtämään ihmisiä, muotoilemaan haluttua muutosta ja aikaansaamaan tavoiteltuja tuloksia. Koulutamme, fasilitoimme, muotoilemme ja valmennamme ihmislähtöistä liiketoimintaa toimialariippumattomasti – ympäri Suomen. Olemme rohkeita ja intohimoisia ammattilaisia – ja helkkarin hyviä siinä mitä teemme. Se meistä, meitä kiinnostaa kuulla sinusta ota yhteyttä.

Veikko Törrönen
Liiketoimintamuotoilija | Palvelumuotoilija | Valmentaja
040 7055 810
[email protected]

Asiakaskokemuksen nykytila

Tuotamme kattavan yhteenvedon yrityksesi asiakaskokemuksen nykytilasta suhteessa kilpailijoihin.

Hyödyt
  • Objektiivinen ammattilaisten tuottama näkemys yrityksesi asiakaskokemuksen nykytilasta
  • Kriittisimpien työntekijäkokemuksen ja asiakaskokemuksen kipupisteiden tunnistaminen
  • Ideat ja konkreettiset kehitysehdotukset yrityksesi asiakaskokemuksen nostamisesta uudelle tasolle
  • Valmiudet johtaa yrityksesi asiakaskokemusta tiedolla - mutun sijaan

Asiakaskokemuksen valmennus

Energinen ja innostava valmennus avaa konkreettisten esimerkkien kautta asiakaskokemuksen ja työntekijäkokemuksen merkityksen ja hyödyt sekä yritys- että yksilötasolla.

Hyödyt
  • Yrityksesi henkilöstön oivalluttaminen ja kehittäminen: mitä on asiakaskokemus, miksi se on tärkeää
  • Inspiroi ja motivoi yrityksesi henkilöstöä luomaan ja tuottamaan parempia asiakaskokemuksia - yhdessä
  • Viestii yrityksesi työntekijöille, että työntekijäkokemus ja asiakaskokemus ovat yrityksessänne aidosti merkityksellisiä asioita

Asiakaslähtöinen palvelupolku

Mallinnamme yrityksesi tärkeimmät palvelupolut ja palvelumuotoilemme ne optimaaliselle tasolle – liiketoiminnallisesti kannattavasti, asiakaskokemus maksimoiden.

Hyödyt
  • Lisää yrityksesi henkilöstön ymmärrystä kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen muodostumisesta
  • Tuo näkyväksi haasteet asiakkaan tavoitteiden (esim. helppo ja nopea palvelu) ja organisaation palvelun tuotantomallin välillä
  • Parantaa yhteistyötä ja ymmärrystä yrityksesi eri toimintojen (myynti, markkinointi jne.) välillä
  • Auttaa nostamaan esiin uusia kehityskohteita - henkilöstönne toimesta
  • Vahvistaa asiakaslähtöisen kulttuurin muodostumista yrityksessäsi
  • Tarjoaa lähtötiedot yrityksesi kustannusten karsimiseen, resurssien optimointiin ja asiakaskokemuksen maksimointiin

Asiakaskokemuksen mittaaminen ja tiedon hyödyntäminen

Autamme yritystäsi määrittämään asiakaskokemukselle optimaaliset kosketuspistekohtaiset mittarit sekä luomaan prosessit kerätyn asiakastiedon hyödyntämiseen.

Hyödyt
  • Tarjoaa valmiudet johtaa yrityksesi asiakaskokemusta reaaliaikaisella tiedolla - mutun sijaan
  • Auttaa paikantamaan yrityksesi asiakaskokemuksen kipukohtia sekä löytämään uusia kehityskohteita
  • Jatkuva asiakaskokemuksen mittaaminen ja tulosten analysointi auttavat kasvattamaan asiakaslähtöistä ajattelua yrityksesi kaikilla tasoilla
asiakaskokemuksen strategia

Asiakaskokemuksen strategia

Autamme sinua johtamaan yrityksesi liiketoimintastrategiasta asiakaskokemukselle vahvan vision ja mission sekä määrittelemään asiakaskokemuksen kannalta tärkeimmät strategiset valinnat.

Hyödyt
  • Tehostaa ja virtaviivaistaa yrityksesi asiakaskokemuksen johtamista
  • Auttaa yritystäsi rakentamaan asiakaskokemuksesta aitoa strategista kilpailuetua
  • Kasvattaa yrityksesi asiakaskokemuksen johtamisen ymmärrystä ja kompetenssia
  • Vahvistaa asiakaskokemuskeskeistä kulttuuria sekä parantaa työntekijäkokemusta yrityksessäsi

Yrityskulttuurimuotoilu

Kartoitamme yrityksesi yrityskulttuurin nykytilan ja kehitämme sitä kanssanne haluttuun suuntaan – palvelumuotoilun menetelmin.

Hyödyt
  • Kehittää ja vahvistaa yrityksesi työntekijäkokemusta haluttuun suuntaan
  • Vahvistaa henkilöstön yhteenkuuluvuuden tunnetta ja parantaa työn tuottavuutta
  • Parantaa työnantajamielikuvaa ja aikaansaa työntekijälähettilyyttä
  • Keventää riippuvuutta yrityksesi esimiehistä lisäämällä yksilötason vastuunottoa
  • Rakentaa kulttuuria, jossa yrityksesi työntekijät tuottavat ylivertaisia asiakaskokemuksia yhdessä - organisaatiosiilot ylittäen

Palveluidemme vaikuttavuus yrityksesi asiakaskokemukseen

Kreapal asiakaskokemus

Liiketoimintamuotoilu Palvelumuotoilu Asiakaskokemus & Työntekijäkokemus Puheet, valmennukset ja työpajat Työkaveri Verkkokurssi Etusivu

Yhteystiedot

Meitä kiinnostaa kuulla sinusta!

Ota yhteyttä - keskustellaan.

Kuuntelemme sinua ja organisaatiosi tarpeita. Kerromme myös reilusti, jos emme ole organisaatiollesi paras mahdollinen kumppani – ja ehdotamme sopivampia tekijöitä.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Lisätietoja

Veikko on yrityksen perustaja, liiketoimintamuotoilija ja palvelumuotoilija, jonka kaikessa tekemisessä painottuu arvon tasapainoinen tuottaminen kolmella tasolla: asiakkaiden, työntekijöiden ja omistajien. Hän on johtanut lukuisia liiketoiminta- ja palvelumuotoiluhankkeita niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, sekä asiakaskokemuksen kehittämistä merkittävässä suomalaisessa konsernissa. BBA, MBA ja HHJ -tutkintojen lisäksi Veikko on opiskellut palvelumuotoilua kolmessa suomalaisessa korkeakoulussa, sekä liiketoimintamuotoilua TU Delft:issä. Veikko ei toista vain muiden ajatuksia, vaan ottaa aktiivisesti kantaa liiketoimintalähtöisen muotoilun kehitykseen Suomessa: kehittäen ja visualisoiden uusia konsepteja, työkaluja ja menetelmiä.

Veikko luennoi yliopistolla ja on kysytty esiintyjä erilaisissa palvelumuotoilun, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin tapahtumissa ja seminaareissa. Häntä kiitetään erityisesti kyvystään oivalluttaa isoja kokonaisuuksia tavalla, joka puhuttelee niin organisaatioiden ylintä johtoa kuin työntekijöitäkin. Veikko on innostaja ja tekijä, jonka koulutuksissa, työpajoissa ja muotoiluprojekteissa syntyy oivalluksia ja tuloksia – aina rennossa hengessä.

Veikko Törrönen

Perustaja
Liiketoimintamuotoilija
Palvelumuotoilija

Veikon korkea ammattitaito, kokemus ja aito halu ymmärtää liiketoimintaamme on hyvän yhteistyömme perusta. Hän on utelias ja kunnianhimoinen valmentaja, joka ei koskaan päästä meitä helpolla: yhteinen valmistautuminen työpajoihin ja selkeä seuranta ovat antaneet eväät aikaansaavalle työskentelylle. Yhteistyö KREAPALin kanssa on auttanut meitä kirkastamaan konsernin yhteistä asiakaskokemuksen tahtotilaa, ottamaan oikeita askeleita, tarjonnut käytännön työkaluja ja selkeyttänyt tekemistämme jatkuvasti muuttuvassa työelämässä. Henkilökohtaisesti olen saanut myös kasvaa ihmisenä Veikon kanssa työskennellessäni. Lämmin kiitos ja vahva suositus!

Hanna-Kaisa Hynni
Asiakaskokemusjohtaja, VMP Oyj