Asiakaskokemus & Työntekijäkokemus

Luodaanko kilpailuetua ja kannattavampaa liiketoimintaa?

ASIAKASKOKEMUS JA TYÖNTEKIJÄKOKEMUS | Aitoa kilpailuetua

Suomessa ei ole kokemuksemme mukaan yhtään organisaatiota, jossa asiakaskokemuksen ja työntekijäkokemuksen merkitystä ei olisi oivallettu. Vuonna 2017 tekemämme tutkimuksen mukaan 73% suomalaisista organisaatioista nimesi  asiakaskokemuksen strategiseksi kärkihankkeekseen – ja 71% piti oman organisaationsa kyvykkyyttä asiakaskokemuksen kehittämiseen riittämättömänä.

Jos olette päättäneet rakentaa asiakaskokemusta ja työntekijäkokemuksesta aidon kilpailuedun, mutta ette välttämättä onnistu tehtävässä yksin, me autamme. Muotoilemme asiakaskokemusta kaikilla lähtötasoilla.

 

Asiakaskokemuksen tasot

Näin investointi asiakaskokemukseen ja työntekijäkokemukseen tuottaa tulosta

  • Kasvatatte asiakasuskollisuutta ja kannattavuutta: tyytyväiset asiakkaat palaavat luoksenne – ja heidän ostotiheytensä kasvaa.
  • Luotte suosittelua: tyytyväiset asiakkaat suosittelevat palveluitanne edelleen, eli tekevät myyntiä ja markkinointia puolestanne.
  • Opitte organisaationa ymmärtämään palveluitanne asiakkaidenne silmin ja maksimoimaan asiakkaille tuotetun arvon yhdessä– siilorajat ylittäen.
  • Kuulette asiakkaitanne ja henkilöstöänne uudella tavalla ja opitte organisaationa suuntaamaan ajattelua asiakkaille tuottavaan arvoon.

 

Meihin kannattaa olla yhteydessä mm. seuraavissa tapauksissa 

  • Olette tehneet strategisen päätöksen luoda asiakaskokemuksella aitoa kilpailuetua, mutta ette välttämättä onnistu tässä yksin.
  • Organisaationne asiakaskokemusta johdetaan yksittäisinä toimenpiteinä ja kehityshankkeina.
  • Teillä ei ole asiakaskokemukselle selkeää strategiaa, tavoitteita, mittareita tai johtamismallia.
  • Teillä on asiakaskokemukselle selkeä strategia, mutta henkilöstönne ei ymmärrä mitä se tarkoittaa tiimi- ja yksilötasoilla.
  • Ymmärätte työntekijäkokemuksen merkityksen, mutta teillä ei ole objektiivista näkemystä sen nykytilasta – tai käytännön keinoja sen kehittämiseksi kilpailueduksi.
  • Haluatte kehittää yrityskulttuurianne asiakaslähtöisemmäksi.
  • Etsitte kumppania, joka tuo kokemuksen ja muotoiluosaamisen lisäksi positiivista virtaa tekemiseen – ja valmentaa muutoksen osaksi arkea.

 

Asiakkaamme kertovat asiakaskokemuksesta ja työntekijäkokemuksesta: mitä, miten ja miksi KREAPAL?

 

 

Asiakaskokemus, Jesse Kalevo, AM Lukkoasema Oy

 

 

Lataa asiakaskokemusopas

Mitä on asiakaskokemus? Miksi asiakaskokemukseen tulee panostaa? Miten asiakaskokemusta kehitetään? Jos haluat tutustua asiakaskokemukseen syvemmällä tasolla, lataa oppaamme täältä

 

Kuinka voimme auttaa?

KREAPAL on liiketoimintamuotoilun, palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen intohimoinen asiantuntijayritys. Autamme organisaatiotasi ymmärtämään ihmisiä ja kytkemään ymmärryksen osaksi tulevaisuuden voittavaa liiketoimintaa. Me koulutamme, valmennamme, fasilitoimme ja muotoilemme muutosta rohkean yhteiskehittämisen kautta tavoiteltujen tulosten tasolle – toimialariippumattomasti – ympäri Suomen – isolla liekillä – aina ilon kautta.

Pyöräytä alla olevaa karusellia ja tutustu tarkemmin asiakaskokemuksen palveluihimme. Jos tunnet, että on aika ryhtyä tuumasta toimeen, älä jää pohdintojesi kanssa yksin, vaan ota yhteyttä ja kerro meille mihin haluat muutosta. Me kerromme miten kytkemme ihmiset muutokseen mukaan ja miten me sen teemme – yhdessä teidän kanssa.

Veikko Törrönen
perustaja | liiketoimintamuotoilija | palvelumuotoilija
040 7055 810
veikko@kreapal.fi

 

Asiakaskokemuksen nykytila

Tuotamme kattavan yhteenvedon yrityksesi asiakaskokemuksen nykytilasta suhteessa kilpailijoihin.

Hyödyt
  • Objektiivinen ammattilaisten tuottama näkemys yrityksesi asiakaskokemuksen nykytilasta
  • Kriittisimpien työntekijäkokemuksen ja asiakaskokemuksen kipupisteiden tunnistaminen
  • Ideat ja konkreettiset kehitysehdotukset yrityksesi asiakaskokemuksen nostamisesta uudelle tasolle
  • Valmiudet johtaa yrityksesi asiakaskokemusta tiedolla - mutun sijaan

Asiakaskokemuksen valmennus

Energinen ja innostava valmennus avaa konkreettisten esimerkkien kautta asiakaskokemuksen ja työntekijäkokemuksen merkityksen ja hyödyt sekä yritys- että yksilötasolla.

Hyödyt
  • Yrityksesi henkilöstön oivalluttaminen ja kehittäminen: mitä on asiakaskokemus, miksi se on tärkeää
  • Inspiroi ja motivoi yrityksesi henkilöstöä luomaan ja tuottamaan parempia asiakaskokemuksia - yhdessä
  • Viestii yrityksesi työntekijöille, että työntekijäkokemus ja asiakaskokemus ovat yrityksessänne aidosti merkityksellisiä asioita

Asiakaslähtöinen palvelupolku

Mallinnamme yrityksesi tärkeimmät palvelupolut ja palvelumuotoilemme ne optimaaliselle tasolle – liiketoiminnallisesti kannattavasti, asiakaskokemus maksimoiden.

Hyödyt
  • Lisää yrityksesi henkilöstön ymmärrystä kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen muodostumisesta
  • Tuo näkyväksi haasteet asiakkaan tavoitteiden (esim. helppo ja nopea palvelu) ja organisaation palvelun tuotantomallin välillä
  • Parantaa yhteistyötä ja ymmärrystä yrityksesi eri toimintojen (myynti, markkinointi jne.) välillä
  • Auttaa nostamaan esiin uusia kehityskohteita - henkilöstönne toimesta
  • Vahvistaa asiakaslähtöisen kulttuurin muodostumista yrityksessäsi
  • Tarjoaa lähtötiedot yrityksesi kustannusten karsimiseen, resurssien optimointiin ja asiakaskokemuksen maksimointiin

Asiakaskokemuksen mittaaminen ja tiedon hyödyntäminen

Autamme yritystäsi määrittämään asiakaskokemukselle optimaaliset kosketuspistekohtaiset mittarit sekä luomaan prosessit kerätyn asiakastiedon hyödyntämiseen.

Hyödyt
  • Tarjoaa valmiudet johtaa yrityksesi asiakaskokemusta reaaliaikaisella tiedolla - mutun sijaan
  • Auttaa paikantamaan yrityksesi asiakaskokemuksen kipukohtia sekä löytämään uusia kehityskohteita
  • Jatkuva asiakaskokemuksen mittaaminen ja tulosten analysointi auttavat kasvattamaan asiakaslähtöistä ajattelua yrityksesi kaikilla tasoilla
asiakaskokemuksen strategia

Asiakaskokemuksen strategia

Autamme sinua johtamaan yrityksesi liiketoimintastrategiasta asiakaskokemukselle vahvan vision ja mission sekä määrittelemään asiakaskokemuksen kannalta tärkeimmät strategiset valinnat.

Hyödyt
  • Tehostaa ja virtaviivaistaa yrityksesi asiakaskokemuksen johtamista
  • Auttaa yritystäsi rakentamaan asiakaskokemuksesta aitoa strategista kilpailuetua
  • Kasvattaa yrityksesi asiakaskokemuksen johtamisen ymmärrystä ja kompetenssia
  • Vahvistaa asiakaskokemuskeskeistä kulttuuria sekä parantaa työntekijäkokemusta yrityksessäsi

Yrityskulttuurimuotoilu

Kartoitamme yrityksesi yrityskulttuurin nykytilan ja kehitämme sitä kanssanne haluttuun suuntaan – palvelumuotoilun menetelmin.

Hyödyt
  • Kehittää ja vahvistaa yrityksesi työntekijäkokemusta haluttuun suuntaan
  • Vahvistaa henkilöstön yhteenkuuluvuuden tunnetta ja parantaa työn tuottavuutta
  • Parantaa työnantajamielikuvaa ja aikaansaa työntekijälähettilyyttä
  • Keventää riippuvuutta yrityksesi esimiehistä lisäämällä yksilötason vastuunottoa
  • Rakentaa kulttuuria, jossa yrityksesi työntekijät tuottavat ylivertaisia asiakaskokemuksia yhdessä - organisaatiosiilot ylittäen

Palveluidemme vaikuttavuus yrityksesi asiakaskokemukseen

Kreapal asiakaskokemus

Liiketoimintamuotoilu Palvelumuotoilu Asiakaskokemus & Työntekijäkokemus Etusivu

Voimmeko auttaa?

Tiedät jo mitä yrityksesi PITÄISI tehdä. Muutos alkaa siitä hetkestä kun teet päätöksen toimia – ja kerrot meille mihin haluat muutosta. Me kerromme miten kytkemme ihmiset muutokseen mukaan ja miten me sen teemme – yhdessä teidän kanssanne!

Kreapal facebook Kreapal twitter Kreapal linkedin Kreapal instagram
Lisätietoja

Veikko on yrityksen perustaja, liiketoimintamuotoilija ja palvelumuotoilija, jonka kaikessa tekemisessä painottuu arvon tasapainoinen tuottaminen kolmella tasolla: asiakkaiden, työntekijöiden ja omistajien. Hän on johtanut lukuisia liiketoiminta- ja palvelumuotoiluhankkeita niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, sekä asiakaskokemuksen kehittämistä merkittävässä suomalaisessa konsernissa. Kansainvälisten BBA ja MBA tutkintojen lisäksi Veikko on opiskellut palvelumuotoilua kolmessa suomalaisessa korkeakoulussa, sekä liiketoimintamuotoilua TU Delft:issä.

Veikko ei toista vain muiden ajatuksia, vaan ottaa aktiivisesti kantaa liiketoimintalähtöisen muotoilun kehitykseen Suomessa. Hän kehittää ja visualisoi konsepteja, työkaluja ja menetelmiä, sekä kirjoittaa parhaillaan kirjaa palvelumuotoilusta. Kirja tullaan julkaisemaan lähitulevaisuudessa.

Veikko on kysytty esiintyjä erilaisissa palvelumuotoilun, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin tapahtumissa ja seminaareissa. Häntä kiitetään erityisesti kyvystään oivalluttaa isoja kokonaisuuksia tavalla, joka puhuttelee niin organisaatioiden ylintä johtoa kuin työntekijöitäkin. Veikko on innostaja ja tekijä, jonka koulutuksissa, työpajoissa ja muotoiluprojekteissa syntyy oivalluksia ja tuloksia – aina rennossa hengessä.

VEIKKO TÖRRÖNEN | Perustaja | #liiketoimintamuotoilu #palvelumuotoilu #asiakaskokemus

veikko@kreapal.fi

040 705 5810

Linkedin

"Veikko vakuutti minut innostuksellaan ja osaamisellaan jo 2016 keväällä, kun tapasimme ensi kertaa. Jo tällöin heräsi ajatus, että Veikko voisi meitä auttaa rakentamaan yrityksemme muutosmatkaa. 2018 kesällä tämä konkretisoitui, kun aloitimme yhteistyön KREAPALin kanssa. Yhteistyöstä saatu palaute on ollut erinomaista! Tavoite on yhä syventää yhteistyötä siten, että KREAPAL on keskeinen kumppani ICT Elmon kasvussa ja tulee mukaan myös vaativimpiin asiakascaseihimme. "

Janne Aaltonen
Toimitusjohtaja, ICT Elmo Oy

LUOTTOKUMPPANIMME

Maailman muuttuessa kiihtyvällä tahdilla myös organisaatioiden arvontuotantomallien on muututtava radikaalisti ketterämpään ja läpinäkyvämpään suuntaan.

Meille muutos tarkoittaa 100% joustavuutta organisaatiosi tarpeisiin: emme palkkaa itsellemme osaamista ja koita sovittaa sitä tarpeisiinne, tai hurmaa teitä ykkösketjulla ja laita nelosketjua toteutukseen – toimimme toisinpäin: muotoilemme muutosta sekä itsenäisesti että yhdessä eri toimialojen intohimoisten ja luotettavien huippuammattilaisten kanssa.

Tässä muutaman LUOTTOKUMPPANIMME esittelyt – julkaisemme lisää syksyn 2019 aikana.

Lisätietoja

Tommi on Fimentum Oy:n perustaja, omistaja ja toimitusjohtaja, jonka toimintaa ohjaa aito halu auttaa yrittäjiä ja yrityksiä kasvamaan ja menestymään. Tommin tausta on kansainvälisissä startupeissa ja kasvuyrityksissä, joissa kasvuyrittäjyys ja kasvun haasteet ovat tulleet hyvin tutuiksi. Näissä yrityksissä Tommi on vastannut monipuolisesti yritysten perustamisesta, kehittämisestä, rahoituksen hankkimisesta, tuotteistuksesta, tuotekehityksestä, myynti- ja kumppaniverkostojen rakentamisesta ja kasvusta noin 30 eri maassa.

Vuodesta 2012 asti Tommi on keskittynyt auttamaan muita yrityksiä samoissa haasteissa: hän on ollut perustamassa kymmeniä yrityksiä ja hankkinut rahoitusta yli 300:lle yritykselle, jotka tähtäävät kansainväliseen kasvuun omilla tuotteillaan tai palveluillaan. Päätyönään hän auttaa yrityksiä rahoituksen pitkäjänteisessä suunnittelussa ja hankkimisessa, sekä julkisilta että yksityisiltä rahoittajilta, kuten Business Finlandilta, ELY-keskuksilta, EU:lta, aluerahastoilta, säätiöiltä, Finnveralta, pankeilta ja enkeli- ja pääomasijoittajilta.

TOMMI PAJALA | Fimentum Oy | #rahoitus

Linkedin

"Kasvuun ja kasvun suunnitteluun liittyy olennaisena osana myös luotettavat kumppanit. Satojen projektien ja yritysten kautta omaan laajat kontaktiverkostot henkilöihin ja yrityksiin, joten pyrin aina auttamaan myös kontaktien luomisessa potentiaalisiin asiakkaisiin ja hyviin yhteistyökumppaneihin eri toimialoilla. KREAPAL on yksi näistä luotettavista kumppaneista, sillä jaamme saman toimintatavan ja arvot: ei käsienheiluttelua, ei konsultointia, vaan oikeaa tekemistä, josta on oikeasti hyötyä ihmisille ja yrityksille."

Tommi Pajala
Toimitusjohtaja, Fimentum Oy

Lisätietoja

Suomessa kehitetty strategisen muotoilun menetelmä tarinallistaminen on ollut yritysten käytössä vuosikymmenen. Menetelmän takana on tarinallistaja ja Tarinakone yrityksen perustaja Anne Kalliomäki, joka toi vuonna 2008 tarinallistamisen yritysten hyödynnettäväksi ja otti tarinallistajan ammattinimikkeen käyttöön ensimmäisenä Suomessa.

Aiemmin televisio- ja elokuva-alalla työskennellyt Kalliomäki on luonut tarinallistamisen menetelmän yhdistämällä palvelumuotoilua ja elokuvallista tarinankerrontaa. Tarinallistaminen on yrityksen toiminnan kokonaisvaltaista kehittämistä asiakasta osallistavan tarinan muotoon. Kyse on strategisesta muotoilusta, jossa tarinaa käytetään välineenä asiakaskokemuksen laadun kehittämiseen. Tarinaa toteutetaan kaikilla tasoilla niin digitaalisessa kuin fyysisessäkin palveluympäristössä, palveluprosessien eri vaiheissa ja markkinointiviestinnän eri kanavissa.

Annen kehittämät tarinallistamisen menetelmät ovat innovatiivisia ja käytännönläheisiä ja ratkaisevat erinomaisesti niitä haasteita, joita yrityksillä ja organisaatioilla tänä päivänä on. Tarinallistamisen avulla yritykset voivat tuottaa asiakkaille kokemuksia, jotka ovat vaikuttavia ja erottuvia. Anne on kirjoittanut kirjan ”Tarinallistaminen – palvelukokemuksen punainen lanka”. (Talentum 2014). Kirja palkittiiin Hopeasulka-palkinnolla 2015.

ANNE KALLIOMÄKI | Tarinakone Oy | #tarinallistaminen

Linkedin

"Merkityksellisten, erottuvien ja inhimillisten asiakaskokemusten tuottaminen on tänä päivänä menestyneen liiketoiminnan edellytys. Tarinallistamisen pioneerina haluan olla tarjoamassa omille asiakasyrityksille verkostostani parhaan tuen tarinalähtöiseen tekemiseen. Koen tärkeänä siilojen purkamisen, liiketoiminnan kehittämisen kokonaisuutena, kestävästi, laatuun ja jatkuvuuteen panostaen: strategia, markkinointi, myynti, tuotteistaminen ja palvelumuotoilu kuuluvat erottamattomasti yhteen. Yhdessä kumppaneiden kanssa pystyn tarjoamaan asiakkaille entistä enemmän tätä jatkuvuutta, kokonaisvaltaista tekemistä ja näin parempia tuloksia. Yhteistyö KREAPALin ja ryhmämme muiden kumppaneiden kanssa on siksi luonnollinen valinta. "

Anne Kalliomäki
Toimitusjohtaja, Tarinakone Oy

Tiedät jo mitä yrityksesi PITÄISI tehdä. Muutos alkaa siitä hetkestä kun teet päätöksen TOIMIA - ja kerrot meille mihin haluat muutosta. Me kerromme miten me sen teemme - yhdessä! 🙌

Tiedät jo mitä yrityksesi PITÄISI tehdä. Muutos alkaa siitä hetkestä kun teet päätöksen TOIMIA - ja kerrot meille mihin haluat muutosta. Me kerromme miten me sen teemme - yhdessä! 🙌

OTA YHTEYTTÄ
Sytymme uusista haasteista – meitä ohjaa intohimo, ilo, rohkeus ja aito halu luoda yhdessä hyvää ympärillemme. Ota yhteyttä, niin keskustellaan miten voimme auttaa organisaatiotasi.

Yhteydenottolomake
Muotoilemme ihmislähtöistä liiketoimintaa, joten emme notku officella: vietämme suurimman osan ajastamme asiakkaidemme ja heidän asiakkaidensa luona – ja kunnioitamme heidän aikaansa. Nopeimmin tavoitat meidät sähköpostilla tai yllä olevalla yhteydenottolomakkeella. Soitamme sinulle takaisin heti vapauduttuamme.

Soita tai laita sähköpostia
Veikko Törrönen
perustaja | liiketoimintamuotoilija | palvelumuotoilija
040 7055 810
veikko@kreapal.fi

Varaa etätapaaminen
Varauksen voit tehdä täällä. Myönnämme etätapaamiselle tehdastakuun: kanssamme vietetty aika tuottaa oivalluksia – rennossa hengessä.

Tule kylään
Toimistomme sijaitsee aivan Tampereen ydinkeskustassa, rautatieaseman vieressa.
Crazy Town (5. kerros)
Rautatienkatu 21 B
33100 Tampere


LASKUTUSOSOITTEET

Y-tunnus
2952382-5

Verkkolaskut
Verkkolaskuosoite: 003729523825
Operaattori: 003721291126 (Maventa)
Välittäjätunnus pankkiverkosta lähetettäessä: DABAFIHH

PDF-laskut sähköpostilla
29523825@scan.netvisor.fi