OTA YHTEYTTÄ >
Innovatiivisen konseptin palvelumuotoilu

Innovatiivisen konseptin palvelumuotoilu

Olemme todella tyytyväisiä yhteistyöhön KREAPALin kanssa. Odotamme innolla, että saamme uuden palvelukonseptin pian käyttöön asiakkaillemme!

Innovatiivisen konseptin palvelumuotoilu

Innovatiivisen konseptin palvelumuotoilu on homma, jota ei pääse toteuttamaan hieman harvemmin – teemme useammin projekteja, jossa muotoillaan nykyistä palvelua paremmaksi. Palvelumuotoilua hyödynnetään menetelmänä joko nykyisten palveluiden kehittämiseen – tai uusien palveluiden innovointiin.

 

innovatiivisen konseptin palvelumuotoilu

 

Meillä oli ilo toteuttaa syksyn / talven 2020-2021 aikana erittäin mielenkiintoinen uuden innovatiivisen konseptin palvelumuotoiluprojekti Informa Oy:lle. Haastattelimme projektin päätyttyä Informa Oy:n markkinointipäällikkö Anki Kejoa siitä, miten projekti sai alkunsa – ja miten se sujui. Alla haastattelun tiivis yhteenveto.

 

Kertoisitko muutamalla sanalla Informa Oy:stä?

Informa Oy on tuote- ja pakkausmerkinnän sekä tiedonkeruun täyden palvelun ratkaisutoimittaja. Yrityksemme toimittaa merkintä- ja tiedonkeruujärjestelmät sekä merkintämateriaalit yli neljännesvuosisadan kokemuksella tuotteiden, tuotepakkausten ja logististen kokonaisuuksien merkintään ja hallintaan. Valmistamme tarrat omassa painossamme – ainoana merkintäjärjestelmien toimittajana Suomessa. Lisätietoja Informasta TÄSTÄ.

 

Kuvaile haastetta ennen yhteistyötämme?

Halusimme luoda uutta tapaa toteuttaa merkintää ja tuotteistaa uutta palvelukonseptia, eikä pelkkä oma osaaminen riittänyt tämän toteuttamiseen.

 

Mikä sai sinut lopulta valitsemaan meidät?

Eri palvelumuotoilutoimistot tarjosivat hyvin samantyyppisiä palveluja. Valitsimme KREAPALin koska halusimme yhteistyökumppanin, joka sopi hyvin meidän tiimiin.

 

Miten yhteistyö mielestäsi sujui?

Yhteistyö on sujunut hyvin: olemme olleet todella tyytyväisiä yhteistyöhön KREAPALin kanssa.

 

Mitä ajattelet lopputuloksesta?

Lopputulos on todella onnistunut! Odotamme innolla, että saamme uuden palvelukonseptin pian käyttöön asiakkaillemme.

 

Minkä arvosanan antaisit palvelustamme tähän mennessä?

10.

 

Näin investointi palvelumuotoiluun tuottaa tulosta

  • Opitte organisaationa ymmärtämään palveluitanne asiakkaidenne silmin ja maksimoimaan asiakkaille tuotetun arvon yhdessä – siilorajat ylittäen.
  • Kasvatatte asiakasuskollisuutta ja kannattavuutta: tyytyväiset asiakkaat palaavat luoksenne – ja heidän ostotiheytensä kasvaa.
  • Luotte suosittelua: tyytyväiset asiakkaat suosittelevat palveluitanne edelleen, eli tekevät myyntiä ja markkinointia puolestanne.
  • Tunnistatte palveluidenne asiakkaille merkityksellisimmät kohtaamispisteet, joiden pohjalta kykenette rakentamaan palveluillenne erottuvuutta ja kilpailuetua.
  • Kuulette asiakkaitanne ja henkilöstöänne uudella tavalla ja opitte organisaationa suuntaamaan ajattelua asiakkaille ja henkilöstölle tuottavaan arvoon.
  • Osallistatte henkilöstöä sitouttaen ja motivoiden heidät palveluiden yhteiseen kehittämiseen sekä jatkon toimenpiteisiin.
  • Laajennatte organisaationne ymmärrystä muotoilun yhteiskehittämisen ajattelutapaan, prosessiin, menetelmiin ja työkaluihin.

 

Palvelumuotoilu agendalla – tarvitsetko apua?

Varaa kalentereistamme sinulle sopivin 1h ajankohta. Lähetämme sinulle kutsun etätapaamiseen, jossa tehdään yhdessä suunnitelma yrityksesi palvelun muotoiluun! Dokumentoimme lopputuloksen, lähetämme sen tapaamisen jälkeen sähköpostiisi – ja teemme halutessasi yhteistyöehdotuksen suunnitelman toteutuksessa kanssanne.

Suositteluasteemme NPS (Net Promoter Score) > 95!  Yhdessä vietetty tunti tuottaa takuulla isoja oivalluksia – aina rennossa hengessä😀✌️

Veikko Törrönen

Varaa aika etätapaamiseen

Jos kalentereistamme ei löydy sinulle sopivaa ajankohtaa, meille voi aina soittaa tai laittaa sähköpostia. Yhteystiedot TÄSTÄ linkistä.

 

Kirjoittaja Veikko Törrönen on intohimoinen liiketoimintamuotoilija, palvelumuotoilija, valmentaja ja KREAPAL DESIGN Oy:n perustaja.

FacebookTwitterLinkedIn

Yhteystiedot

Autamme SINUA onnistumaan!

Ota reippaasti yhteyttä.

Autamme SINUA ja yritystäsi kiteyttämään asiakaslähtöisen strategian, palvelun tai konseptin – ja konkretisoimaan sen tuoman muutoksen käytännön tekemiseksi.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Lisätietoja

Veikko on yrityksen perustaja, liiketoimintamuotoilija ja palvelumuotoilija, jonka kaikessa tekemisessä painottuu arvon tasapainoinen tuottaminen kolmella tasolla: asiakkaiden, työntekijöiden ja omistajien. Hän on johtanut lukuisia liiketoiminta- ja palvelumuotoiluhankkeita niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, sekä asiakaskokemuksen kehittämistä merkittävässä suomalaisessa konsernissa. BBA, MBA ja HHJ -tutkintojen lisäksi Veikko on opiskellut palvelumuotoilua kolmessa suomalaisessa korkeakoulussa, sekä liiketoimintamuotoilua TU Delft:issä. Veikko ei toista vain muiden ajatuksia, vaan ottaa aktiivisesti kantaa liiketoimintalähtöisen muotoilun kehitykseen Suomessa: kehittäen ja visualisoiden uusia konsepteja, työkaluja ja menetelmiä.

Veikko luennoi yliopistolla ja on kysytty esiintyjä erilaisissa palvelumuotoilun, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin tapahtumissa ja seminaareissa. Häntä kiitetään erityisesti kyvystään oivalluttaa isoja kokonaisuuksia tavalla, joka puhuttelee niin organisaatioiden ylintä johtoa kuin työntekijöitäkin. Veikko on innostaja ja tekijä, jonka koulutuksissa, työpajoissa ja muotoiluprojekteissa syntyy oivalluksia ja tuloksia – aina rennossa hengessä.

Veikko Törrönen

Perustaja
Liiketoimintamuotoilija
Palvelumuotoilija

Veikon korkea ammattitaito, kokemus ja aito halu ymmärtää liiketoimintaamme on hyvän yhteistyömme perusta. Hän on utelias ja kunnianhimoinen valmentaja, joka ei koskaan päästä meitä helpolla: yhteinen valmistautuminen työpajoihin ja selkeä seuranta ovat antaneet eväät aikaansaavalle työskentelylle. Yhteistyö KREAPALin kanssa on auttanut meitä kirkastamaan konsernin yhteistä asiakaskokemuksen tahtotilaa, ottamaan oikeita askeleita, tarjonnut käytännön työkaluja ja selkeyttänyt tekemistämme jatkuvasti muuttuvassa työelämässä. Henkilökohtaisesti olen saanut myös kasvaa ihmisenä Veikon kanssa työskennellessäni. Lämmin kiitos ja vahva suositus!

Hanna-Kaisa Hynni
Asiakaskokemusjohtaja, VMP Oyj

Lisätietoja

Olen liiketoiminta- ja palvelumuotoilun ammattilainen, jolla on vahva kokemus B2C-liiketoiminnan kehittämisestä sekä operatiivisella että strategisella tasolla.  Olen johtanut yhtä merkittävän suomalaisen konsernin liiketoiminta-alueista. Urallani olen ollut vastuussa lukuisista erikokoisista muutosprojekteista eri toimialoilla.

Koulutukseltani olen  ekonomi ja opiskelen tällä hetkellä diplomi-insinööriksi. Olen suorittanut palvelu- ja liiketoimintamuotoilun opintoja yliopistossa ja erilaisilla kursseilla sekä osallistunut Clayton Christensenin disruptiiviseninnovaation opintoihin Harvardissa. Olen ikuinen opiskelija: innostun uuden oppimisesta työssä ja vapaa-ajalla.

Minua kuvaillaan energiseksi ja innovatiiviseksi kehittäjäksi, jolla on kyky yhdistää empatia, mahdollisuudet ja liiketoiminnan tuloksellisuus.  Uskon vahvasti ihmislähtöiseen liiketoimintaan ja sen tuomiin mahdollisuuksiin missä tahansa yrityksessä. Inspiroidun liiketoiminnan kokonaisvaltaisesta kehittämisestä muotoilun keinoin.

 

 

 

Anna Mari Koutroukides

Liiketoimintamuotoilija
Palvelumuotoilija

Anna Marissa yhdistyvät laaja kokemus eri toimialoilta ja eri positioista, lempeä uteliaisuus sekä tahto tehdä työt hyvin. Asiakkaalle tämä näkyy niin, että hän tuo rohkeasti itsensä ja koko osaamisensa tapaamiseen, perusteellisesti valmistautuneena. Tämä ei nimittäin ole aina itsestäänselvyys.

Työpajoissa Anna Mari auttoi ideoimaan ja konseptoimaankokonaisuuksia, joita emme muuten olisi saaneet aikaiseksi. Jotkut ideoivat laatikon sisällä, toiset laatikon ulkopuolella – Anna Mari auttoi yhdistämään nuo kaksi ajattelutapaa.

Kati Björninen
Yrittäjä

PALVELUMUOTOILU & LIIKETOIMINTAMUOTOILU

UUDET OPPAAT