OTA YHTEYTTÄ >

Palvelun tuotteistus toimialaa muuttavalle innovaatiolle | OffiStore Oy

Tuotteistimme täysin uuden palvelun toimialallemme! KREAPALin Veikko johti prosessia jämäkällä ja innostavalla otteella upeasti kohti maalia: erinomaista työtä.

Palvelun tuotteistus toimialaa muuttavalle innovaatiolle!

Palvelun tuotteistus? Mitä se tarkoittaa konkreettisesti? Jos etsit napakkaa asiakastarinaa käytännön toteutuksesta, suosittelen jatkamaan lukemista.

 

Palvelun tuotteistus: Case Offistore Oy

Toteutimme innovatiivisen palvelun tuotteistusprojektin Offistore Oy:lle kesän ja syksyn 2022 aikana. Haastattelimme talvilomien jälkeen yrityksen toimitusjohtaja Marko Björlundia siitä, miksi projekti toteutettiin, mitä siinä tehtiin – ja mitä sen lopputulosena syntyi. Alla haastattelun yhteenveto.

 

Kertoisitko muutamalla sanalla OffiStore Oy:stä?

Offistore on 1996 perustettu, aidosti vastuullinen, toimistokalusteiden käytännön kiertotalouspalveluita tarjoava yritys. Pääkallopaikkamme on Tampereella, muut toimipisteet ovat Kuopiosta, Turusta, Kokkolasta, Oulusta, Jyväskylästä ja Vantaalta. Palvelemme asiakkaitamme koko maassa sekä verkkokaupalla että fyysisesti. Lisätietoja Offistoresta TÄSTÄ.

 

Meillä oli tarvittava tietotaito kehittää teknisesti asiat oikein. Meiltä uupui kuitenkin kyky tuotteistaa uusi palvelu: saada siitä asiakkaillemme houkutteleva ja helposti ymmärrettävä.

 

Kuvaile haastetta, joka teillä oli ennen yhteistyötämme?

Olimme miettineet toimialallemme täysin uutta palvelua, joka vastaisi yritysten kasvavaan tarpeeseen tehdä konkreettisia vastuullisia tekoja. Näimme markkinoiden luoman mahdollisuuden ja sen, ettei yhdelläkään toimijalla ollut tarjota kokonaispalvelua yritysten tarpeisiin.

Meillä oli tarvittava tietotaito, ymmärrystä asiakkaiden tarpeista, sekä kyky kehittää tältä pohjalta teknisesti asiat oikein. Meiltä uupui kuitenkin kyky tuotteistaa uusi palvelu: saada siitä asiakkaillemme houkutteleva ja helposti ymmärrettävä. Tarvitsimme myös lisää uskon vahvistusta palvelumme tarpeelle. Tiedostimme palvelussamme olevan vielä kehittämisen kohteita ja kaipasimme myös lisää asiakasymmärrystä siitä, mitä mieltä yritykset ovat – ja mitä epäkohtia emme olleet vielä huomanneet.

 

Miksi valitsitte juuri KREAPALin kumppaniksi? 

Olimme kuulleet KREAPALista ja Veikosta erinomaista palautetta. Ensimmäisellä tapaamisella tuli selväksi, ettei teitä oltu turhaa kehuttu. Osaaminen ja asiantuntemus tulivat selväksi heti. Meille syntyi välittömästi myös tunne siitä, että pääsitte asian ytimeen ja että teidän kanssanne tuotteistus onnistuu erinomaisesti.

 

Mitä projektissa tehtiin?

Tuotteistimme täysin uuden palvelun toimialallemme! Saimme erinomaisia kehityskohteita esille ja sitä kautta parannettua palvelua lopulliseen muotoonsa.

 

Palvelumuotoilun lopputuloksena kiteytimme toimialallemme täysin uudenlaisen palvelun tärkeimmät elementit: palvelun nimen, -unelma-asiakkaan, -kilpailuedut, -hankinnan ja käyttöönoton kuvaukset, -hinnoittelumallin ja palvelulupauksen.

 

Mitä yhteistyön lopputuloksena syntyi?

Toimialallemme täysin uudenlainen palvelu vastaamaan yritysten tarpeita. Lopputuloksena kiteytimme muun muassa seuraavat palvelun ydinelementit:

  • Nimi
  • Kohderyhmä ja unelma-asiakas
  • Kilpailuedut
  • Hankinnan ja käyttöönoton kuvaus
  • Hinnoittelumalli
  • Palvelulupaus

Kokonaisuus on nyt houkutteleva ja helposti ymmärrettävä valitulle kohderyhmälle.

 

Miten yhteistyö mielestäsi sujui? 

Yhteistyö oli erittäin sujuvaa. Veikko johti prosessia jämäkällä ja innostavalla otteella upeasti kohti maalia. Hän piti myös huolen, ettei aikatauluista lipsuttu ja toisaalta jousti upeasti sairastumisesta johtuvan siirron kohdalla. Erinomaista työtä.

 

Terveisesi yrityspäättäjille, jotka harkitsevat vastaavan palvelun ostamista? 

Mikäli olette harkinneet tuotteistamista ja haluatte saada huipputuloksia aikaan, voimme lämpimästi suositella KREAPALia.

 

Kysyttäessä, kuinka todennäköisesti suosittelisit palveluitamme (asteikolla 1-10)?

10!

 

Lisää asiakastarinoita?

Olemme auttaneet erikokoisia organisaatioita, eri toimialoilta, kehittämään parempia palveluita. Lisää asiakastarinoita TÄSTÄ.

 

Haluatko oppia lisää?

Voit ladata maksuttoman palvelumuotoiluoppaamme TÄSTÄ.

uuden palvelun tuotteistus

Ota yhteyttä!

Varaa kalenterista sinulle sopivin 1h ajankohta. Yhdessä vietetty tunti tuottaa takuulla isoja oivalluksia – aina rennossa hengessä😀✌️

Veikko Törrönen

Jos kalenterista ei löydy sinulle sopivaa ajankohtaa, soita tai laita postia. Yhteystiedot TÄSTÄ linkistä.

Kirjoittaja Veikko Törrönen on intohimoinen liiketoimintamuotoilija, palvelumuotoilija, valmentaja ja KREAPAL DESIGN Oy:n perustaja.

FacebookTwitterLinkedIn

Yhteystiedot

Autamme SINUA onnistumaan.

Ota yhteyttä matalalla kynnyksellä!

Innostuitko kehittämään tekemistänne asiakaslähtöisesti? Mahtavaa! Soita Veikolle ja saat sparrausta heti: 040 7055 810.

Jos kirjoitat mieluummin, lähetä viesti niin olemme sinuun yhteydessä pikimmiten.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Lisätietoja

Veikko on yrityksen perustaja, liiketoimintamuotoilija ja palvelumuotoilija, jonka kaikessa tekemisessä painottuu arvon tasapainoinen tuottaminen kolmella tasolla: asiakkaiden, työntekijöiden ja omistajien. Hän on johtanut lukuisia liiketoiminta- ja palvelumuotoiluhankkeita niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, sekä asiakaskokemuksen kehittämistä merkittävässä suomalaisessa konsernissa. BBA, MBA ja HHJ -tutkintojen lisäksi Veikko on opiskellut palvelumuotoilua kolmessa suomalaisessa korkeakoulussa, sekä liiketoimintamuotoilua TU Delft:issä. Veikko ei toista vain muiden ajatuksia, vaan ottaa aktiivisesti kantaa liiketoimintalähtöisen muotoilun kehitykseen Suomessa: kehittäen ja visualisoiden uusia konsepteja, työkaluja ja menetelmiä.

Veikko luennoi yliopistolla ja on kysytty esiintyjä erilaisissa palvelumuotoilun, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin tapahtumissa ja seminaareissa. Häntä kiitetään erityisesti kyvystään oivalluttaa isoja kokonaisuuksia tavalla, joka puhuttelee niin organisaatioiden ylintä johtoa kuin työntekijöitäkin. Veikko on innostaja ja tekijä, jonka koulutuksissa, työpajoissa ja muotoiluprojekteissa syntyy oivalluksia ja tuloksia – aina rennossa hengessä.

Veikko Törrönen

Perustaja
Liiketoimintamuotoilija
Palvelumuotoilija

Veikon korkea ammattitaito, kokemus ja aito halu ymmärtää liiketoimintaamme on hyvän yhteistyömme perusta. Hän on utelias ja kunnianhimoinen valmentaja, joka ei koskaan päästä meitä helpolla: yhteinen valmistautuminen työpajoihin ja selkeä seuranta ovat antaneet eväät aikaansaavalle työskentelylle.

Yhteistyö KREAPALin kanssa on auttanut meitä kirkastamaan konsernin yhteistä asiakaskokemuksen tahtotilaa, ottamaan oikeita askeleita, tarjonnut käytännön työkaluja ja selkeyttänyt tekemistämme jatkuvasti muuttuvassa työelämässä. Henkilökohtaisesti olen saanut myös kasvaa ihmisenä Veikon kanssa työskennellessäni. Lämmin kiitos ja vahva suositus!

Hanna-Kaisa Hynni
Asiakaskokemusjohtaja, Eezy Henkilöstöpalvelut Oy

ASIAKASKOKEMUKSEN KEHITTÄMINEN JA JOHTAMINEN

LATAA UUSI OPAS TÄSTÄ!