Taina Kivistö-Valta, markkinointipäällikkö, Vaihtoplus

KREAPALin avulla kiteytimme asiakaskokemuksen nykytilan ja tulevaisuuskuvan. Olemme tyytyväisiä sitoutumiseen, laajaan asiantuntemukseen, oikeisiin työkaluihin ja innostavaan ilmapiiriin!

Asiakaskokemus ja työntekijäkokemus nosteeseen – palvelumuotoilemalla!


Toteutimme  syksyn 2018 aikana asiakas- ja työntekijäkokemuksen palvelumuotoiluprojektin Vaihtoplussalle. Palvelumuotoiluprojektin tavoitteena oli asiakas- ja työntekijäkokemuksen nykytilan kiteytys ja tulevaisuuskuvan synnyttäminen. Haastattelimme projektin päätyttyä yrityksen markkinointipäällikköä Taina Kivistö-Valtaa siitä, mistä palvelumuotoiluprojektissa oikein oli kyse ja miten se sujui. Alla haastattelun yhteenveto.

asiakaskokemus-nosteeseen

Kertoisitko muutamalla sanalla Vaihtoplussasta?

Vaihtoplus perustettiin vuonna 2002 ja se on osa monien tuntemaa, suomalaista Veho-konsernia. Vaihtoplussan liiketoiminta keskittyy edullisten, mutta luotettavien vaihtoautojen myyntiin verkkokaupan ja viiden kivijalkaliikkeen kautta. Vaihtoautomyynin lisäksi Vaihtoplus ostaa käytettyjä autoja niin yrityksiltä kuin yksityishenkilöiltä. Tuomme autoja myös Ruotsista ja Saksasta. Voit tutustua Vaihtoplussaan tarkemmin täällä.

 

Halusimme sukeltaa syvemmälle asiakkaan maailmaan, tietää mitä asiakas ajattelee ja kokee sekä kuinka hän sitten päätyy valitsemaan Vaihtoplussan. Nämä asiat kiteytyvät hyvin yhdeksi sanaksi, joka on asiakaskokemus.

 

Minkälaisessa tilanteessa päädyit alun perin keskusteluihin yrityksemme kanssa?

Tutkimme asiakkaan tyytyväisyyttä sms-kyselyä sekä mystery shopping -tutkimusta hyödyntämällä. Näillä saammekin arvokasta tietoa arjen haasteista, mutta halusimme sukeltaa syvemmälle asiakkaan maailmaan. Halusimme tietää mitä asiakas ajattelee, kokee ja kuinka hän sitten päätyy valitsemaan Vaihtoplussan. Nämä asiat kiteytyvät hyvin yhdeksi sanaksi, joka on asiakaskokemus. Olin kuullut aiemmin tamperelaisesta palvelumuotoilutoimistosta ja vanhoja tiedostoja penkomalla löysin nimenkin.

 

Mikä sai sinut lopulta valitsemaan yrityksemme?

KREAPALin avulla ymmärsimme jo tarjousvaiheessa, että kysymys ei ole vain asiakaskokemuksesta: työntekijäkokemus on kriittinen osa asiakaskokemusta, jonka vuoksi meidän tulee ymmärtää ja muotoilla myös sitä. Syvä ymmärrys asiakaskokemuksesta ja palvelumuotoilusta, sekä Veikon innostava lähestyminen asiaa kohtaan saivat meidät toteamaan, että KREAPAL on meille juuri oikea kumppani.

 

Olemme olleet tyytyväisiä Veikon sitoutumiseen, laajaan asiantuntemukseen, oikeisiin työkaluihin ja innostavaan ilmapiiriin – erityisesti työpajoissa.

 

Miten yhteistyö on mielestäsi sujunut?

Heti sopimusten allekirjoittamisen jälkeen projekti lähti etenemään nopeasti. Olemme olleet tyytyväisiä Veikon sitoutumiseen, laajaan asiantuntemukseen, oikeisiin työkaluihin ja innostavaan ilmapiiriin – erityisesti työpajoissa.

asiakaskokemus-nosteeseen

Mikä on ollut mielestäsi suurin hyöty, jonka olemme pystyneet tuottamaan?

Selkeä nykytilan kiteytys auttoi meitä mallintamaan tulevaisuuskuvan. Tämän ymmärryksen pohjalta löysimme asiakas- ja työntekijäkokemuksen tulevaisuuskuvaa tukevat kriittiset toimenpiteet – joita lähdemme toteuttamaan välittömästi.

Kaikkien kriittisten toimenpiteiden toteuttaminen vaatii aikaa ja resursseja, mutta jo nyt uskaltaa sanoa, että suurin hyöty meille tulee olemaan muutos henkilökunnan ajattelutavassa: työpaikalle kun tullaan niin laitetaan asiakkaan lätsä päähän! 😃

asiakaskokemus-nosteeseen

Kysyttäessä, kuinka todennäköisesti suosittelisit palveluitamme ystävälle tai kollegalle?

10!

 

Kuinka voimme auttaa?

KREAPAL on liiketoimintamuotoilun, palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen intohimoinen asiantuntijayritys. Autamme yritystäsi ymmärtämään ihmisiä kokonaisvaltaisemmin ja kytkemään ymmärryksen osaksi tulevaisuuden voittavaa liiketoimintaa. Me koulutamme, valmennamme, fasilitoimme ja teemme projekteja kaikenkokoisille organisaatioille – toimialariippumattomasti – ympäri Suomen.

Tiedät jo mitä yrityksesi pitäisi tehdä. Älä jää pohdintojesi kanssa yksin, vaan ota yhteyttä ja kerro meille mihin haluat muutosta.

FacebookTwitterLinkedIn

Voimmeko auttaa?

Tiedät jo mitä yrityksesi PITÄISI tehdä. Muutos alkaa siitä hetkestä kun teet päätöksen toimia – ja kerrot meille mihin haluat muutosta. Me kerromme miten kytkemme ihmiset muutokseen mukaan ja miten me sen teemme – yhdessä!

Kreapal facebook Kreapal twitter Kreapal linkedin
Lisätietoja

Veikko on yrityksen perustaja, liiketoimintamuotoilija ja palvelumuotoilija, jonka kaikessa tekemisessä painottuu arvon tasapainoinen tuottaminen kolmella tasolla: asiakkaiden, työntekijöiden ja omistajien. Hän on johtanut lukuisia liiketoiminta- ja palvelumuotoiluhankkeita niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, sekä asiakaskokemuksen kehittämistä merkittävässä suomalaisessa konsernissa. Veikko on opiskellut palvelumuotoilua kolmessa suomalaisessa korkeakoulussa, sekä liiketoimintamuotoilua TU Delft:issä.

Veikko ei toista vain muiden ajatuksia, vaan ottaa aktiivisesti kantaa liiketoimintalähtöisen muotoilun kehitykseen Suomessa. Hän kehittää ja visualisoi konsepteja, työkaluja ja menetelmiä, sekä kirjoittaa parhaillaan kirjaa palvelumuotoilusta. Kirja tullaan julkaisemaan lähitulevaisuudessa.

Veikko on kysytty esiintyjä erilaisissa palvelumuotoilun, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin tapahtumissa ja seminaareissa. Häntä kiitetään erityisesti kyvystään oivalluttaa isoja kokonaisuuksia tavalla, joka puhuttelee niin organisaatioiden ylintä johtoa kuin työntekijöitäkin. Veikko on innostaja ja tekijä, jonka koulutuksissa, työpajoissa ja muotoiluprojekteissa syntyy oivalluksia ja tuloksia – aina rennossa hengessä.

Nopeimmin tavoitat minut sähköpostilla tai alla olevalla yhteydenottolomakkeella.🙌

VEIKKO TÖRRÖNEN | toimitusjohtaja | liiketoimintamuotoilija | palvelumuotoilija

veikko@kreapal.fi

040 705 5810

Linkedin

"Veikko vakuutti minut innostuksellaan ja osaamisellaan jo 2016 keväällä, kun tapasimme ensi kertaa. Jo tällöin heräsi ajatus, että Veikko voisi meitä auttaa rakentamaan yrityksemme muutosmatkaa. 2018 kesällä tämä konkretisoitui, kun aloitimme yhteistyön KREAPALin kanssa. Yhteistyöstä saatu palaute on ollut erinomaista! Tavoite on yhä syventää yhteistyötä siten, että KREAPAL on keskeinen kumppani ICT Elmon kasvussa ja tulee mukaan myös vaativimpiin asiakascaseihimme. "

Janne Aaltonen
Toimitusjohtaja, ICT Elmo Oy

Lisätietoja

Maailman muuttuessa yksi asia ei koskaan muutu – liiketoiminnat palvelevat aina ihmisiä.

TÄMÄN ME TEEMME
Autamme organisaatioita ymmärtämään ihmisiä ja palauttamaan ihmisen takaisin liiketoiminnan ytimeen | Mahdollistamme liiketoiminnan muotoilun kaikenkokoisille yrityksille | Tuotamme toimialan parasta arvoa asiakkaan investoinnille

KREAPAL YRITTÄJÄKSI?
Etsimme talenttia, joka jakaa saman uskon, intohimon ja yrittäjäasenteen. Tarjoamme sinulle kaiken tarvittavan tuen toiminnan aloittamiseen. Meillä menestymisesi on vain ja ainoastaan sinusta kiinni. 🔥

Jos sisälläsi palaa sama liekki, olisi ilo tutustua!

Veikko Törrönen
perustaja | liiketoimintamuotoilija | palvelumuotoilija
040 7055 810
veikko@kreapal.fi

SINÄ | Yrittäjäksi Suomen intohimoisimpaan muotoilutoimistoon?

Ota yhteyttä lomakkeella:

Ota yhteyttä lomakkeella:

OTA YHTEYTTÄ
Kun tekee töitä intohimolla ja isolla liekillä, töitä riittää – lämmin kiitos mahtaville asiakkaillemme! 🙏 Nopeimmin tavoitat meidät sähköpostilla tai yllä olevalla yhteydenottolomakkeella.

Soita tai laita sähköpostia
Veikko Törrönen
perustaja | liiketoimintamuotoilija | palvelumuotoilija
040 7055 810
veikko@kreapal.fi

Varaa etätapaaminen
Varauksen voit tehdä täällä. Myönnämme etätapaamiselle tehdastakuun: kanssamme vietetty aika tuottaa oivalluksia – rennossa hengessä. 🙌

Tule kylään
Toimistomme sijaitsee aivan Tampereen ydinkeskustassa, rautatieaseman vieressa.
Crazy Town (5. kerros)
Rautatienkatu 21 B
33100 Tampere


LASKUTUSOSOITTEET

Y-tunnus
2952382-5

Verkkolaskut
Verkkolaskuosoite: 003729523825
Operaattori: 003721291126 (Maventa)
Välittäjätunnus pankkiverkosta lähetettäessä: DABAFIHH

PDF-laskut sähköpostilla
29523825@scan.netvisor.fi