PALVELUMUOTOILUN VERKKOKURSSI JULKAISTU | TUTUSTU!

Palvelumuotoilu

Muotoillaanko palvelu, josta asiakkaanne, työntekijänne ja omistajanne syttyvät?

PALVELUMUOTOILU

Palvelumuotoilu (service design) on ajattelu- ja työtapa, joka osallistaa palveluiden kehitykseen parhaat mahdolliset asiantuntijat: asiakkaat, työntekijät, sekä muut mahdolliset sidosryhmät. Hyvin muotoiltu palvelu tuottaa mm. parempaa asiakaskokemusta, työntekijäkokemusta, asiakaspysyvyyttä ja suosittelua. Nämä todentuvat omistajalle kannattavuuden parantumisena.

 

Miksi palvelumuotoilua tarvitaan?

Organisaatiot on rakennettu optimoimaan arvoa itselleen – ei asiakkaille. Koska asiakkaan palvelupolku läpileikkaa organisaation siilot, on perinteisestä näkökulmasta kehitettyjen palveluiden lopputuloksena rikkinäinen asiakaskokemus – ja mahdollisesti negatiivinen suosittelu.

 

palvelumuotoilu

 

Eri aikakaudella tarvitaan erilaisia menetelmiä. Palvelumuotoilu sopii tähän hetkeen – ja tuottaa tutkitusti tulosta. Osallistamme prosessiin aina parhaat mahdolliset asiantuntijat: organisaationne asiakkaat ja -työntekijät.

 

palvelumuotoilu

 

Autamme asiakkaitamme kehittämään nykyisiä palveluitaan – tai innovoimaan yhdessä kokonaan uusia palveluita.

 

palvelumuotoilu

 

Autamme muun muassa näissä tilanteissa

  • Haluatte ymmärtää mitä odotuksia asiakkailla on nykyisiä tai tulevia tuotteita ja palveluitanne kohtaan?
  • Haluatte ymmärtää mitkä nykyisistä tuotteista ja palveluistanne tuovat eniten arvoa asiakkaille – ja miksi?
  • Haluatte nostaa nykyisten palveluidenne asiakkaille, työntekijöille ja omistajille tuottamaa arvoa – ja liiketoiminnallista kannattavuutta.
  • Haluatte innovoida kokonaan uusia palveluita osallistamalla prosessiin parhaat mahdolliset asiantuntijat: organisaationne asiakkaat ja -työntekijät.
  • Haluatte tuotteistaa palvelunne selkeiksi kokonaisuuksiksi, mutta ette välttämättä onnistu tässä yksin.
  • Haluatte osallistaa henkilöstönne sisäisten toimintojen kehittämiseen, mutta ette tiedä miten se kannattaisi tehdä.
  • Haluatte palveluidenne olevan merkityksellisiä asiakkaillenne.
  • Olette siirtymässä tuotekeskeisestä liiketoiminnasta kohti palvelukeskeistä liiketoimintaa.
  • Haluatte kehittää organisaationne palvelumuotoiluosaamista. 
  • Etsitte kumppania, joka tuo kokemuksen ja muotoiluosaamisen lisäksi positiivista virtaa tekemiseen – ja valmentaa muutoksen osaksi arkea.

 

Me tykkäämme asiakkaistamme – ja asiakkaamme tykkäävät työmme tuloksista: yhteistyömme tuottaa tulosta ja oivalluksia – aina rennossa hengessä. Suositteluasteemme NPS (Net Promoter Score) > 95. 

 

Investointi

Investoinnin suuruus on tyypillisesti 10 000 – 30 000€ +alv. Autamme sinua tarvittaessa hakemaan rahoitusta muotoiluprojektille. Lue korona-ajan rahoituksesta tästä – innovaatiosetelistä lisätietoja tästä.

Jokainen palvelumuotoiluprojekti on uniikki: kuuntelemme sinua ja muotoilemme yhteistyöehdotuksen, joka vastaa budjettiasi ja organisaatiosi tarpeita. Kerromme myös reilusti, jos emme ole organisaatiollesi paras mahdollinen kumppani – ja ehdotamme sopivampia tekijöitä. Kanssamme vietetty puolituntinen tuottaa takuulla oivalluksia – aina rennossa hengessä.

 

 

Mikäli projekti ei tunnu teille tähän kohtaan oikealta vaihtoehdolta, yksittäisten valmennus- ja työpajapäivien hinnat löydät täältä.

 

Näin investointi palvelumuotoiluun tuottaa tulosta

  • Opitte organisaationa ymmärtämään palveluitanne asiakkaidenne silmin ja maksimoimaan asiakkaille tuotetun arvon yhdessä – siilorajat ylittäen.
  • Kasvatatte asiakasuskollisuutta ja kannattavuutta: tyytyväiset asiakkaat palaavat luoksenne – ja heidän ostotiheytensä kasvaa.
  • Luotte suosittelua: tyytyväiset asiakkaat suosittelevat palveluitanne edelleen, eli tekevät myyntiä ja markkinointia puolestanne.
  • Tunnistatte palveluidenne asiakkaille merkityksellisimmät kohtaamispisteet, joiden pohjalta kykenette rakentamaan palveluillenne erottuvuutta ja kilpailuetua.
  • Kuulette asiakkaitanne ja henkilöstöänne uudella tavalla ja opitte organisaationa suuntaamaan ajattelua asiakkaille ja henkilöstölle tuottavaan arvoon.
  • Osallistatte henkilöstöä sitouttaen ja motivoiden heidät palveluiden yhteiseen kehittämiseen sekä jatkon toimenpiteisiin.
  • Laajennatte organisaationne ymmärrystä muotoilun yhteiskehittämisen ajattelutapaan, prosessiin, menetelmiin ja työkaluihin.

Lisää todellisista tuloksista voit lukea kymmenistä asiakastarinoistamme.

 

Muotoilutakuu

Kaikella työllämme on KREAPAL muotoilutakuu™ – se tuottaa tulosta ja oivalluksia – aina rennossa hengessä. Suositteluasteemme NPS (Net Promoter Score) > 95.

 

Asiakkaamme kertovat

 

Tervetuloa palvelutamuotoilun verkkokurssille!

Palvelumuotoilu käytännössä -verkkokurssi vastaa palvelumuotoilun peruskysymyksiin sekä antaa sinulle valmiudet lähteä toteuttamaan palvelumuotoilua – unohtamatta esimerkkien kautta opetettuja sekä käytännössä testattuja työkaluja, jotka saat itsellesi käyttöön.. Lisätietoja tästä.

palvelumuotoilu-käytännössä-verkkokurssi

 

Ota yhteyttä

Kuuntelemme sinua ja organisaatiosi tarpeita – ja autamme teitä menestymään! Kerromme myös reilusti, jos emme ole organisaatiollesi paras mahdollinen kumppani – ja ehdotamme sopivampia tekijöitä. Kanssamme vietetty puolituntinen tuottaa takuulla oivalluksia – aina rennossa hengessä.

 

Liiketoimintamuotoilu Palvelumuotoilu Asiakaskokemus & Työntekijäkokemus Puheet, valmennukset ja työpajat Työkaveri Etusivu

Yhteystiedot

Autamme SINUA onnistumaan!

Ota yhteyttä.

Kuuntelemme sinua ja organisaatiosi tarpeita – ja autamme sinua kehittämän strategian tai palvelun, josta asiakkaanne, työntekijänne ja omistajanne syttyvät! Kerromme myös reilusti, jos emme ole organisaatiollesi paras mahdollinen kumppani – ja ehdotamme sopivampia tekijöitä.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Lisätietoja

Veikko on yrityksen perustaja, liiketoimintamuotoilija ja palvelumuotoilija, jonka kaikessa tekemisessä painottuu arvon tasapainoinen tuottaminen kolmella tasolla: asiakkaiden, työntekijöiden ja omistajien. Hän on johtanut lukuisia liiketoiminta- ja palvelumuotoiluhankkeita niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, sekä asiakaskokemuksen kehittämistä merkittävässä suomalaisessa konsernissa. BBA, MBA ja HHJ -tutkintojen lisäksi Veikko on opiskellut palvelumuotoilua kolmessa suomalaisessa korkeakoulussa, sekä liiketoimintamuotoilua TU Delft:issä. Veikko ei toista vain muiden ajatuksia, vaan ottaa aktiivisesti kantaa liiketoimintalähtöisen muotoilun kehitykseen Suomessa: kehittäen ja visualisoiden uusia konsepteja, työkaluja ja menetelmiä.

Veikko luennoi yliopistolla ja on kysytty esiintyjä erilaisissa palvelumuotoilun, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin tapahtumissa ja seminaareissa. Häntä kiitetään erityisesti kyvystään oivalluttaa isoja kokonaisuuksia tavalla, joka puhuttelee niin organisaatioiden ylintä johtoa kuin työntekijöitäkin. Veikko on innostaja ja tekijä, jonka koulutuksissa, työpajoissa ja muotoiluprojekteissa syntyy oivalluksia ja tuloksia – aina rennossa hengessä.

Veikko Törrönen

Perustaja
Liiketoimintamuotoilija
Palvelumuotoilija

Veikon korkea ammattitaito, kokemus ja aito halu ymmärtää liiketoimintaamme on hyvän yhteistyömme perusta. Hän on utelias ja kunnianhimoinen valmentaja, joka ei koskaan päästä meitä helpolla: yhteinen valmistautuminen työpajoihin ja selkeä seuranta ovat antaneet eväät aikaansaavalle työskentelylle. Yhteistyö KREAPALin kanssa on auttanut meitä kirkastamaan konsernin yhteistä asiakaskokemuksen tahtotilaa, ottamaan oikeita askeleita, tarjonnut käytännön työkaluja ja selkeyttänyt tekemistämme jatkuvasti muuttuvassa työelämässä. Henkilökohtaisesti olen saanut myös kasvaa ihmisenä Veikon kanssa työskennellessäni. Lämmin kiitos ja vahva suositus!

Hanna-Kaisa Hynni
Asiakaskokemusjohtaja, VMP Oyj

PALVELUMUOTOILU & LIIKETOIMINTAMUOTOILU

ILMAISET WEBINAARIT