Palvelumuotoilu

Nostetaanko nykyisen palvelunne arvoa – vai luodaanko täysin uusi palvelu?

PALVELUMUOTOILU | Parempia palveluita

Organisaatiot on rakennettu optimoimaan arvoa itselleen – ei asiakkaille. Koska asiakkaan palvelupolku läpileikkaa organisaation siilot, on perinteisestä näkökulmasta kehitettyjen palveluiden lopputuloksena rikkinäinen asiakaskokemus – ja negatiivinen suosittelu.

 

 

Eri aikakaudella tarvitaan erilaisia menetelmiä. Palvelumuotoilu sopii tähän hetkeen – ja tuottaa tutkitusti tulosta. Osallistamme prosessiin aina parhaat mahdolliset asiantuntijat: organisaationne asiakkaat ja -työntekijät.

 

 

Me autamme asiakkaitamme kehittämään nykyisiä palveluitaan – tai innovoimaan yhdessä kokonaan uusia palveluita.

 

 

Näin palvelumuotoilu tuottaa tulosta

  • Opitte organisaationa ymmärtämään palveluitanne asiakkaidenne silmin ja maksimoimaan asiakkaille tuotetun arvon yhdessä– siilorajat ylittäen.
  • Tunnistatte palveluidenne asiakkaille merkityksellisimmät kohtaamispisteet, joiden pohjalta kykenette rakentamaan palveluillenne erottuvuutta ja kilpailuetua.
  • Kuulette asiakkaitanne ja henkilöstöänne uudella tavalla ja opitte organisaationa suuntaamaan ajattelua asiakkaille tuottavaan arvoon.
  • Osallistatte henkilöstöä sitouttaen ja motivoiden heidät palveluiden kehittämiseen ja jatkon toimenpiteisiin.

 

Meihin kannattaa olla yhteydessä mm. seuraavissa tapauksissa

  • Haluatte nostaa nykyisten palveluidenne asiakkaille, työntekijöille ja omistajille tuottamaa arvoa – ja liiketoiminnallista kannattavuutta.
  • Haluatte innovoida kokonaan uusia palveluita osallistamalla prosessiin parhaat mahdolliset asiantuntijat: organisaationne asiakkaat ja -työntekijät.
  • Haluatte tuotteistaa palvelunne selkeiksi kokonaisuuksiksi.
  • Haluatte osallistaa henkilöstönne sisäisten toimintojen (myynti, markkinointi, HR jne.) kehittämiseen, mutta ette tiedä miten se kannattaisi tehdä.
  • Haluatte palveluidenne olevan merkityksellisiä asiakkaillenne.
  • Olette siirtymässä tuotekeskeisestä liiketoiminnasta kohti palvelukeskeistä liiketoimintaa.
  • Haluatte kehittää organisaationne palvelumuotoiluosaamista. 
  • Etsitte kumppania, joka tuo kokemuksen ja muotoiluosaamisen lisäksi positiivista virtaa tekemiseen – ja valmentaa muutoksen osaksi arkea.

 

Asiakkaamme kertovat palvelumuotoilusta: mitä, miten ja miksi KREAPAL?

palvelumuotoiluprojekti

 

palvelumuotoilun avulla

 

 

Lataa palvelumuotoiluopas

Mitä on palvelumuotoilu? Miksi palvelumuotoilla? Mihin palvelumuotoilua voi hyödyntää? Miten palvelumuotoillaan? Jos haluat tutustua palvelumuotoiluun syvemmällä tasolla, voit ladata oppaamme täältä

 

Kuinka voimme auttaa?

KREAPAL on liiketoimintamuotoilun, palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen intohimoinen asiantuntijayritys. Autamme organisaatiotasi ymmärtämään ihmisiä ja kytkemään ymmärryksen osaksi tulevaisuuden voittavaa liiketoimintaa. Me koulutamme, valmennamme, fasilitoimme ja muotoilemme muutosta rohkean yhteiskehittämisen kautta tavoiteltujen tulosten tasolle – toimialariippumattomasti – ympäri Suomen – isolla liekillä – aina ilon kautta.

Tiedät jo mitä yrityksesi pitäisi tehdä. Älä jää pohdintojesi kanssa yksin, vaan ota yhteyttä ja kerro meille mihin haluat muutosta. Me kerromme miten kytkemme ihmiset muutokseen mukaan ja miten me sen teemme – yhdessä teidän kanssa.

Veikko Törrönen
perustaja | liiketoimintamuotoilija | palvelumuotoilija
040 7055 810
veikko@kreapal.fi

 

 

Liiketoimintamuotoilu Palvelumuotoilu Asiakaskokemus & Työntekijäkokemus Etusivu

Voimmeko auttaa?

Tiedät jo mitä yrityksesi pitäisi tehdä. Ota yhteyttä – me autamme.

Kreapal facebook Kreapal twitter Kreapal linkedin Kreapal instagram
Lisätietoja

Veikko on yrityksen perustaja, liiketoimintamuotoilija ja palvelumuotoilija, jonka kaikessa tekemisessä painottuu arvon tasapainoinen tuottaminen kolmella tasolla: asiakkaiden, työntekijöiden ja omistajien. Hän on johtanut lukuisia liiketoiminta- ja palvelumuotoiluhankkeita niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, sekä asiakaskokemuksen kehittämistä merkittävässä suomalaisessa konsernissa. Kansainvälisten BBA ja MBA tutkintojen lisäksi Veikko on opiskellut palvelumuotoilua kolmessa suomalaisessa korkeakoulussa, sekä liiketoimintamuotoilua TU Delft:issä.

Veikko ei toista vain muiden ajatuksia, vaan ottaa aktiivisesti kantaa liiketoimintalähtöisen muotoilun kehitykseen Suomessa. Hän kehittää ja visualisoi konsepteja, työkaluja ja menetelmiä, sekä kirjoittaa parhaillaan kirjaa palvelumuotoilusta. Kirja tullaan julkaisemaan lähitulevaisuudessa.

Veikko on kysytty esiintyjä erilaisissa palvelumuotoilun, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin tapahtumissa ja seminaareissa. Häntä kiitetään erityisesti kyvystään oivalluttaa isoja kokonaisuuksia tavalla, joka puhuttelee niin organisaatioiden ylintä johtoa kuin työntekijöitäkin. Veikko on innostaja ja tekijä, jonka koulutuksissa, työpajoissa ja muotoiluprojekteissa syntyy oivalluksia ja tuloksia – aina rennossa hengessä.

VEIKKO TÖRRÖNEN | Perustaja | #liiketoimintamuotoilu #palvelumuotoilu #asiakaskokemus

veikko@kreapal.fi

040 705 5810

Linkedin

"Veikko vakuutti minut innostuksellaan ja osaamisellaan jo 2016 keväällä, kun tapasimme ensi kertaa. Jo tällöin heräsi ajatus, että Veikko voisi meitä auttaa rakentamaan yrityksemme muutosmatkaa. 2018 kesällä tämä konkretisoitui, kun aloitimme yhteistyön KREAPALin kanssa. Yhteistyöstä saatu palaute on ollut erinomaista! Tavoite on yhä syventää yhteistyötä siten, että KREAPAL on keskeinen kumppani ICT Elmon kasvussa ja tulee mukaan myös vaativimpiin asiakascaseihimme. "

Janne Aaltonen
Toimitusjohtaja, ICT Elmo Oy

LUOTTOKUMPPANIMME

Työskentelemme sekä itsenäisesti että yhdessä eri toimialojen luotettavien huippuammattilaisten kanssa. Tässä muutaman luottokumppanimme esittelyt – julkaisemme lisää syksyn 2019 aikana.

Lisätietoja

Tommi on Fimentum Oy:n perustaja, omistaja ja toimitusjohtaja, jonka toimintaa ohjaa aito halu auttaa yrittäjiä ja yrityksiä kasvamaan ja menestymään. Tommin tausta on kansainvälisissä startupeissa ja kasvuyrityksissä, joissa kasvuyrittäjyys ja kasvun haasteet ovat tulleet hyvin tutuiksi. Näissä yrityksissä Tommi on vastannut monipuolisesti yritysten perustamisesta, kehittämisestä, rahoituksen hankkimisesta, tuotteistuksesta, tuotekehityksestä, myynti- ja kumppaniverkostojen rakentamisesta ja kasvusta noin 30 eri maassa.

Vuodesta 2012 asti Tommi on keskittynyt auttamaan muita yrityksiä samoissa haasteissa: hän on ollut perustamassa kymmeniä yrityksiä ja hankkinut rahoitusta yli 300:lle yritykselle, jotka tähtäävät kansainväliseen kasvuun omilla tuotteillaan tai palveluillaan. Päätyönään hän auttaa yrityksiä rahoituksen pitkäjänteisessä suunnittelussa ja hankkimisessa, sekä julkisilta että yksityisiltä rahoittajilta, kuten Business Finlandilta, ELY-keskuksilta, EU:lta, aluerahastoilta, säätiöiltä, Finnveralta, pankeilta ja enkeli- ja pääomasijoittajilta.

TOMMI PAJALA | Fimentum Oy | #rahoitus

Linkedin

"Kasvuun ja kasvun suunnitteluun liittyy olennaisena osana myös luotettavat kumppanit. Satojen projektien ja yritysten kautta omaan laajat kontaktiverkostot henkilöihin ja yrityksiin, joten pyrin aina auttamaan myös kontaktien luomisessa potentiaalisiin asiakkaisiin ja hyviin yhteistyökumppaneihin eri toimialoilla. KREAPAL on yksi näistä luotettavista kumppaneista, sillä jaamme saman toimintatavan ja arvot: ei käsienheiluttelua, ei konsultointia, vaan oikeaa tekemistä, josta on oikeasti hyötyä ihmisille ja yrityksille."

Tommi Pajala
Toimitusjohtaja, Fimentum Oy

Lisätietoja

Suomessa kehitetty strategisen muotoilun menetelmä tarinallistaminen on ollut yritysten käytössä vuosikymmenen. Menetelmän takana on tarinallistaja ja Tarinakone yrityksen perustaja Anne Kalliomäki, joka toi vuonna 2008 tarinallistamisen yritysten hyödynnettäväksi ja otti tarinallistajan ammattinimikkeen käyttöön ensimmäisenä Suomessa.

Aiemmin televisio- ja elokuva-alalla työskennellyt Kalliomäki on luonut tarinallistamisen menetelmän yhdistämällä palvelumuotoilua ja elokuvallista tarinankerrontaa. Tarinallistaminen on yrityksen toiminnan kokonaisvaltaista kehittämistä asiakasta osallistavan tarinan muotoon. Kyse on strategisesta muotoilusta, jossa tarinaa käytetään välineenä asiakaskokemuksen laadun kehittämiseen. Tarinaa toteutetaan kaikilla tasoilla niin digitaalisessa kuin fyysisessäkin palveluympäristössä, palveluprosessien eri vaiheissa ja markkinointiviestinnän eri kanavissa.

Annen kehittämät tarinallistamisen menetelmät ovat innovatiivisia ja käytännönläheisiä ja ratkaisevat erinomaisesti niitä haasteita, joita yrityksillä ja organisaatioilla tänä päivänä on. Tarinallistamisen avulla yritykset voivat tuottaa asiakkaille kokemuksia, jotka ovat vaikuttavia ja erottuvia. Anne on kirjoittanut kirjan ”Tarinallistaminen – palvelukokemuksen punainen lanka”. (Talentum 2014). Kirja palkittiiin Hopeasulka-palkinnolla 2015.

ANNE KALLIOMÄKI | Tarinakone Oy | #tarinallistaminen

Linkedin

"Merkityksellisten, erottuvien ja inhimillisten asiakaskokemusten tuottaminen on tänä päivänä menestyneen liiketoiminnan edellytys. Tarinallistamisen pioneerina haluan olla tarjoamassa omille asiakasyrityksille verkostostani parhaan tuen tarinalähtöiseen tekemiseen. Koen tärkeänä siilojen purkamisen, liiketoiminnan kehittämisen kokonaisuutena, kestävästi, laatuun ja jatkuvuuteen panostaen: strategia, markkinointi, myynti, tuotteistaminen ja palvelumuotoilu kuuluvat erottamattomasti yhteen. Yhdessä kumppaneiden kanssa pystyn tarjoamaan asiakkaille entistä enemmän tätä jatkuvuutta, kokonaisvaltaista tekemistä ja näin parempia tuloksia. Yhteistyö KREAPALin ja ryhmämme muiden kumppaneiden kanssa on siksi luonnollinen valinta. "

Anne Kalliomäki
Toimitusjohtaja, Tarinakone Oy

Meitä kiinnostaa kuulla sinusta! Ota yhteyttä - me autamme.

Meitä kiinnostaa kuulla sinusta! Ota yhteyttä - me autamme.

OTA YHTEYTTÄ

Yhteydenottolomake
Jätä yhteystietosi yllä olevalla lomakkeella. Soitamme sinulle takaisin heti vapauduttuamme.

Soita tai laita sähköpostia
040 7055 810
veikko@kreapal.fi

Varaa etätapaaminen
Varauksen voit tehdä täällä.

Tule kylään
Toimistomme sijaitsee aivan Tampereen ydinkeskustassa, rautatieaseman vieressa.
Crazy Town (5. kerros)
Rautatienkatu 21 B
33100 Tampere


LASKUTUSOSOITTEET

Y-tunnus
2952382-5

Verkkolaskut
Verkkolaskuosoite: 003729523825
Operaattori: 003721291126 (Maventa)
Välittäjätunnus pankkiverkosta lähetettäessä: DABAFIHH

PDF-laskut sähköpostilla
29523825@scan.netvisor.fi