Palvelumuotoilu – tarjous helposti ja mukavasti!
15.10.2023 | Veikko Törrönen
Palvelumuotoilu – tarjous helposti, mukavasti ja laadukkaasti? Keneltä kannattaa pyytää tarjousta ja miten homma toimii? Jos etsit vastauksia seuraaviin kysymyksiin, luet juuri oikeaa blogia.
Palvelumuotoilu
Palvelumuotoilu on ajattelu- ja työtapa, joka osallistaa palveluiden kehittämiseen parhaat mahdolliset asiantuntijat, eli asiakkaat ja organisaation työntekijät. Hyvin muotoiltu palvelu on helppo ja mukava ostaa. Tämän tulisi koskea totta kai myös palvelumuotoilua.
Suosittelen pyytämään tarjouksia laadukkailta palvelumuotoiluun erikoistuneilta yrityksiltä – ja valitsemaan projektin toteuttajaksi sen kumppanin, jonka kanssa tuntuisi olevan mukavin tehdä toitä.
Keneltä tarjous kannattaa pyytää?
Palvelumuotoilua tarjoavia yrityksiä on paljon – laadukkaita palvelumuotoiluun erikoistuneita yrityksiä vähemmän. Erotat jälkimmäiset muun muassa palvelutarjonnasta, kokemuksesta, sisällöstä ja asiakkaiden suosituksista. Vakuutu tekemisestämme TÄSTÄ.
Kuulemme asiakkailtamme usein seuraavan lauseen: ”Pyysimme tarjouksen teidän lisäksi palvelumuotoilutoimisto X:ltä ja Y:ltä. Teidän kaikkien tarjoukset olivat sisällöltään hyvin samankaltaisia. Valitsimme teidät, koska teillä tuntui olevan todella hyvät fiilikset. Olimme kollegoideni yhdessä sitä mieltä, että teidän kanssanne tulee olemaan mukavaa tehdä töitä – ja se on meille todella tärkeää.”
Suosittelenkin pyytämään tarjouksia laadukkailta palvelumuotoiluun erikoistuneilta yrityksiltä – ja valitsemaan projektin toteuttajaksi sen kumppanin, jonka kanssa tuntuisi olevan mukavin tehdä toitä – ja jonka kanssa jaatte samoja arvoja. Meidän arvoihin voit tutustua TÄSTÄ.
Palvelumuotoilun ostaminen on kuulemamme mukaan usein raskasta ja aikaavievää puuhaa. Sen ei tarvitse olla näin! Parhaimmillaan palvelumuotoilun ostaminen on helppoa ja mukavaa.
Palvelumuotoilu – tarjous helposti ja mukavasti
1. Ota meihin yhteyttä
Lähetä meille yhteystietosi, niin lähetämme sinulle kutsun 1h etätapaamiseen. Lähetämme kutsun yhteydessä sinulle simppelin muutaman kysymyksen kyselyn, josta saamme tarvittavat lähtötiedot tarpeestanne.
Arvostamme aikaasi, joten teemme totta kai kotiläksyt teistä ja toimialastanne ennen tapaamista.
2. Tavataan etänä
Jotta voimme tehdä tarjouksen, joka palvelee teidän uniikkeja tarpeita parhaalla mahdollisella tavalla, keskustelemme tapaamisella seuraavista asioista:
- Tavoitteet: mitä haluatte syntyvän palvelumuotoilun lopputuloksena?
- Sisältö: haluatteko muotoilla asiakaslähtöisen konseptin (S) lisäksi sisäiset prosessit, joilla palvelu tuotetaan (M) – vai haluatteko myös konkreettiset keinot konseptissa määritellyn muutoksen varmistamiseen (L)?
- Nykytila: mitä meidän on tärkeää tietää teistä (strategia, organisaatiokulttuuri jne.).
- Osallistaminen: keitä organisaation jäseniä olette ajatelleet osallistaa palvelumuotoiluprojektiin?
- Aikataulu: milloin haluatte aloittaa työn – ja milloin sen tulisi olla valmis?
- Roolitus: haluatteko meiltä puhdasta fasilitointia – vai vahvaa haastamista ja rohkeaa näkemystä?
- Esteet: mitä mahdollisia esteitä meidän on hyvä huomioida tarjouksella?
- Resurssit: Paljonko olette varanneet budjettia toteutukseen?
- Muut huomioitavat asiat.
Usein kerromme n. 30-45 min. kohdalla että meillä on kaikki tarvittavat tiedot tarjouksen tekemiseen. Sovitaan tämän jälkeen aika tarjouksen läpikäyntiin.
3. Käydään tarjous läpi
Osaamme työmme ja teemme simppeleitä tarjouksia, jotka eivät jätä tulkinnanvaraa mitä yhteistyön lopputuloksena syntyy – ja miten haluttuihin lopputuloksiin päästään.
Haluamme kuitenkin varmistaa, että jaatte näkemyksemme. Jos näin ei ole, versioidaan tarjousta niin, että olette siihen tyytyväisiä.
Palvelumuotoilu – tarjous teille?
Jos kalenterista ei löydy sopivaa aikaa, voit soittaa tai laittaa sähköpostia matalalla kynnyksellä. Yhteystiedot TÄSTÄ linkistä.
Ajankohtaista
Luottoluokitus AAA!
24.7.2022
Luottoluokitus AAA myönnetään vuosittain 2,3%:lle suomalaisista yrityksistä - ja nyt KREAPAL DESIGN Oy kuuluu tähän...
Jatka lukemistaIhmislähtöinen strategia paikallislehdelle – projektimme Suomen Lehdistön julkaisussa!
14.9.2021
Toteutimme kevään 2021 aikana ihmislähtöisen strategiaprojektin Kangasalan Sanomille - tutustu...
Jatka lukemistaPalvelumuotoilun opas – versio 2.0 julkaistu!
24.8.2021
Uusi palvelumuotoilun opas on julkaistu! Oppaassa käydään käytännönläheisesti läpi mitä on...
Jatka lukemistaAutamme SINUA onnistumaan.
Innostuitko kehittämään tekemistänne asiakaslähtöisesti? Mahtavaa!
Jos haluat sparrausta heti, soita: 040 7055 810.
Jos kirjoitat mieluummin, jätä viesti alla olevalla lomakkeella ja olemme sinuun yhteydessä pikimmiten.

Veikko on yrityksen perustaja, liiketoimintamuotoilija ja palvelumuotoilija, jonka kaikessa tekemisessä painottuu arvon tasapainoinen tuottaminen kolmella tasolla: asiakkaiden, työntekijöiden ja omistajien. Hän on johtanut lukuisia liiketoiminta- ja palvelumuotoiluhankkeita niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, sekä asiakaskokemuksen kehittämistä merkittävässä suomalaisessa konsernissa. BBA, MBA ja HHJ -tutkintojen lisäksi Veikko on opiskellut palvelumuotoilua kolmessa suomalaisessa korkeakoulussa, sekä liiketoimintamuotoilua TU Delft:issä. Veikko ei toista vain muiden ajatuksia, vaan ottaa aktiivisesti kantaa liiketoimintalähtöisen muotoilun kehitykseen Suomessa: kehittäen ja visualisoiden uusia konsepteja, työkaluja ja menetelmiä.
Veikko luennoi yliopistolla ja on kysytty esiintyjä erilaisissa palvelumuotoilun, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin tapahtumissa ja seminaareissa. Häntä kiitetään erityisesti kyvystään oivalluttaa isoja kokonaisuuksia tavalla, joka puhuttelee niin organisaatioiden ylintä johtoa kuin työntekijöitäkin. Veikko on innostaja ja tekijä, jonka koulutuksissa, työpajoissa ja muotoiluprojekteissa syntyy oivalluksia ja tuloksia – aina rennossa hengessä.
Veikko Törrönen
Perustaja
Liiketoimintamuotoilija
Palvelumuotoilija
Veikon korkea ammattitaito, kokemus ja aito halu ymmärtää liiketoimintaamme on hyvän yhteistyömme perusta. Hän on utelias ja kunnianhimoinen valmentaja, joka ei koskaan päästä meitä helpolla: yhteinen valmistautuminen työpajoihin ja selkeä seuranta ovat antaneet eväät aikaansaavalle työskentelylle.
Yhteistyö KREAPALin kanssa on auttanut meitä kirkastamaan konsernin yhteistä asiakaskokemuksen tahtotilaa, ottamaan oikeita askeleita, tarjonnut käytännön työkaluja ja selkeyttänyt tekemistämme jatkuvasti muuttuvassa työelämässä. Henkilökohtaisesti olen saanut myös kasvaa ihmisenä Veikon kanssa työskennellessäni. Lämmin kiitos ja vahva suositus!
Hanna-Kaisa Hynni
Asiakaskokemusjohtaja, Eezy Henkilöstöpalvelut Oy

Sanna on palvelu- ja liiketoimintamuotoilijana, jolla on vahva tausta palveluliiketoiminnan johtamisesta ja kehittämisestä. Hän on opiskellut palvelumuotoilua kahdessa suomalaisessa korkeakoulussa.
Sanna on ihmislähtöinen palveluiden kehittäjä ja tekijä, joka tarttuu tekemiseen innokkaalla palveluasenteella. Hänen vahvuutenaan on laajojen kokonaisuuksien ymmärtäminen – ja intohimotekemisenä työntekijä- ja asiakaskokemuksen kehittäminen.
Hän saa erityisesti kiitosta asiakkailtamme selkeästä ja ratkaisukeskeisestä työskentelytyylistä ja siitä, että hän on aina aidosti innostunut ja kiinnostunut tuottamaan huipputason palvelua jokaiselle asiakkaallemme!
Sanna Helttunen
Liiketoimintamuotoilija
Palvelumuotoilija
Sannan kanssa oli innostavaa tehdä yhteistyötä. Sen lisäksi että hän on hyvin helposti lähestyttävä ja aina ystävällinen, hän on myös hyvin ratkaisukeskeinen ja kiinnostunut ymmärtämään syvällisesti toimintaamme ja tavoitteitamme ja yhteistyössä löysimme aina win-win-asetelmia uusissa pilotoinneissa.
Sanna ymmärsi hyvin myös julkisen organisaation ja lain reunaehtoja ja jaksoi sinnikkäästi pohtia keinoja ratkaista käytännön esteitä toiminnalle. Yhteistyöprojektit saatiin toteutettua ja niistä virisi uudenlaista yhteistyötä.
Sari Pirttiluoto
Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalvelut
ASIAKASLÄHTÖISTÄ KILPAILUETUA LIIKETOIMINTAASI?
TILAA UUTISKIRJE