Kreapal logo OTA YHTEYTTÄ >

KREAPAL BLOGI

Tiukkaa sisältöä asiakaslähtöisen kilpailuedun rakentamiseen. Menetelminä liiketoimintamuotoilu ja palvelumuotoilu.

Tilaa uutiskirje TÄSTÄ

Palvelumuotoilu – tarjous helposti ja mukavasti!

15.10.2023   |   Veikko Törrönen

Palvelumuotoilu – tarjous helposti, mukavasti ja laadukkaasti? Keneltä kannattaa pyytää tarjousta ja miten homma toimii? Jos etsit vastauksia seuraaviin kysymyksiin, luet juuri oikeaa blogia.

 

Palvelumuotoilu

Palvelumuotoilu on ajattelu- ja työtapa, joka osallistaa palveluiden kehittämiseen parhaat mahdolliset asiantuntijat, eli asiakkaat ja organisaation työntekijät. Hyvin muotoiltu palvelu on helppo ja mukava ostaa. Tämän tulisi koskea totta kai myös palvelumuotoilua.

 

Suosittelen pyytämään tarjouksia laadukkailta palvelumuotoiluun erikoistuneilta yrityksiltä – ja valitsemaan projektin toteuttajaksi sen kumppanin, jonka kanssa tuntuisi olevan mukavin tehdä toitä.

 

Keneltä tarjous kannattaa pyytää?

Palvelumuotoilua tarjoavia yrityksiä on paljon – laadukkaita palvelumuotoiluun erikoistuneita yrityksiä vähemmän. Erotat jälkimmäiset muun muassa palvelutarjonnasta, kokemuksesta, sisällöstä ja asiakkaiden suosituksista. Vakuutu tekemisestämme TÄSTÄ.

Kuulemme asiakkailtamme usein seuraavan lauseen: ”Pyysimme tarjouksen teidän lisäksi palvelumuotoilutoimisto  X:ltä ja Y:ltä. Teidän kaikkien tarjoukset olivat sisällöltään hyvin samankaltaisia. Valitsimme teidät, koska teillä tuntui olevan todella hyvät fiilikset. Olimme kollegoideni yhdessä sitä mieltä, että teidän kanssanne tulee olemaan mukavaa tehdä töitä – ja se on meille todella tärkeää.”

Suosittelenkin pyytämään tarjouksia laadukkailta palvelumuotoiluun erikoistuneilta yrityksiltä – ja valitsemaan projektin toteuttajaksi sen kumppanin, jonka kanssa tuntuisi olevan mukavin tehdä toitä – ja jonka kanssa jaatte samoja arvoja. Meidän arvoihin voit tutustua TÄSTÄ.

 

Palvelumuotoilun ostaminen on kuulemamme mukaan usein raskasta ja aikaavievää puuhaa. Sen ei tarvitse olla näin! Parhaimmillaan palvelumuotoilun ostaminen on helppoa ja mukavaa.

 

Palvelumuotoilu – tarjous helposti ja mukavasti


1. Ota meihin yhteyttä
Lähetä meille yhteystietosi, niin lähetämme sinulle kutsun 1h etätapaamiseen. Lähetämme kutsun yhteydessä sinulle simppelin muutaman kysymyksen kyselyn, josta saamme tarvittavat lähtötiedot tarpeestanne.

Arvostamme aikaasi, joten teemme totta kai kotiläksyt teistä ja toimialastanne ennen tapaamista.

 

2. Tavataan etänä
Jotta voimme tehdä tarjouksen, joka palvelee teidän uniikkeja tarpeita parhaalla mahdollisella tavalla, keskustelemme tapaamisella seuraavista asioista:

  • Tavoitteet: mitä haluatte syntyvän palvelumuotoilun lopputuloksena?
  • Sisältö: haluatteko asiakaslähtöisen konseptin (S) lisäksi määritellä toimenpiteet palvelun käyttöönotolle (M) – vai määritellä onko teillä tarve myös sisäisien prosessien konseptoinnille (L)?

palvelumuotoilu - tarjous

 

  • Nykytila: mitä meidän on tärkeää tietää teistä (strategia, organisaatiokulttuuri jne.).
  • Osallistaminen: keitä organisaation jäseniä olette ajatelleet osallistaa palvelumuotoiluprojektiin?
  • Aikataulu: milloin haluatte aloittaa työn – ja milloin sen tulisi olla valmis?
  • Roolitus: haluatteko meiltä puhdasta fasilitointia – vai vahvaa haastamista ja rohkeaa näkemystä?
  • Esteet: mitä mahdollisia esteitä meidän on hyvä huomioida tarjouksella?
  • Resurssit: Paljonko olette varanneet budjettia toteutukseen?
  • Muut huomioitavat asiat.

Usein kerromme n. 30-45 min. kohdalla että meillä on kaikki tarvittavat tiedot tarjouksen tekemiseen. Sovitaan tämän jälkeen aika tarjouksen läpikäyntiin.

 

3. Käydään tarjous läpi
Osaamme työmme ja teemme simppeleitä tarjouksia, jotka eivät jätä tulkinnanvaraa mitä yhteistyön lopputuloksena syntyy – ja miten haluttuihin lopputuloksiin päästään.

Haluamme kuitenkin varmistaa, että jaatte näkemyksemme. Jos näin ei ole, versioidaan  tarjousta niin, että olette siihen tyytyväisiä.

 

Palvelumuotoilu – tarjous teille?

Näin homma etenee:
1️⃣  Varaa etätapaaminen TÄSTÄ, tai soita 040 7055 810.
2️⃣  Tavataan uudelleen ja käydään tarjous läpi. Siinä kaikki.


Kirjoittaja Veikko Törrönen on intohimoinen liiketoimintamuotoilija, palvelumuotoilija, valmentaja ja KREAPAL DESIGN Oy:n perustaja.

Jaa Someen:
FacebookTwitterLinkedIn

Kreapal numeroina

perustettu 0
projekteja + 0
valmennettua asiakasta + 0
fiksuttelua 0 %

asiakkaista suosittelee

0 %

* Vuodesta 2022 alkaen, jokaisen projektin asiakas on suositellut yhteistyötä kanssamme.

Innostuitko?

Ota yhteyttä.

   
veikko-torronen

Veikko Törrönen

Perustaja, Liiketoimintamuotoilija, Palvelumuotoilija

Jätä viesti ja olemme sinuun yhteydessä arkisin jo samana päivänä!

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

STRATEGIAN TOTEUTTAMINEN OKR-MALLILLA.

LATAA OPAS TÄSTÄ >