Blogi

Mikä on palvelupolku? Miksi se on strategisesti tärkeä?

Julkaistu: 24.2.2020

palvelupolku

Mikä on palvelupolku? Miksi palvelupolku on 2020-luvulla yksi yrityksen strategisesti tärkeimpiä työkaluja? Miten palvelupolku auttaa kehittämään asiakaskokemusta, työntekijäkokemusta ja arvoa omistajalle?   Mikä on...

Jatka lukemista


Yrityksen strategia 2020-luvulla? Tällainen sen tulisi olla

Julkaistu: 19.2.2020

yrityksen-strategia

Yrityksen strategia 2020-luvulla? Millainen sen tulisi olla? Miksi nykyinen strategiamme ei ohjaa tekemistämme tiimi- ja yksilötasolla? Miten voisimme hyödyntää asiakasymmärrystä strategiatyössämme? Miten voisimme osallistaa koko...

Jatka lukemista


Asiakaskokemus – strateginen kilpailuetu toivetilana

Julkaistu: 11.2.2020

asiakaskokemus-strateginen-kilpailuetu

Asiakaskokemuksen ja työntekijäkokemuksen merkitys organisaation pitkäaikaisen strategisen kilpailuedun luojana on tunnistettu - sekä kansainvälisesti (linkki) että kotimaassa (linkki). Johdon kalvojen suosikkifraasi onkin jo vuosia ollut...

Jatka lukemista


Liiketoimintamuotoilu ja palvelumuotoilu: empatian ja strategisen näkemyksen tasapainottajat

Julkaistu: 31.1.2020

liiketoimintamuotoilu ja palvelumuotoilu

Palvelumuotoilu on äärimmäisen tehokas keino kehittää palveluiden tuottamaa asiakaskokemusta ja työntekijäkokemusta, sekä niiden tuottamiseen tarvittavia organisaation sisäisiä prosesseja. Liiketoimintamuotoilu sopii organisaatioille,...

Jatka lukemista


Miten parantaa asiakaskokemusta? Mistä resurssit?

Julkaistu: 26.1.2020

miten-parantaa-asiakaskokemusta

Asiakaskokemus on ollut jo useamman vuoden ajan globaalisti organisaatioiden strategisesti tärkein kilpailukeino (lisätietoja tästä). Asiakaskokemus ei ole yksittäinen kohtaamispiste: se on kaikkien kohtaamisten, tunteiden ja mielikuvien...

Jatka lukemista


Omaa elämää voi palvelumuotoilla

Julkaistu: 30.7.2019

Tämä "Omaa elämää voi palvelumuotoilla" blogikirjoitus on jatkoa blogille: ”Voiko elämään palvelumuotoilla?” (linkki), jonka kirjoitin kesäkuussa 2018. Pohdiskelin blogissa voiko palvelumuotoilun holistista ajattelutapaa ja menetelmiä...

Jatka lukemista


Mitä on palvelumuotoilu? Mitkä ovat sen keskeisimmät elementit?

Julkaistu: 19.2.2019

Mitä on palvelumuotoilu? Mitä se tarkoittaa? Mitkä ovat sen keskeisimmät elementit? Mihin palvelumuotoilua hyödynnetään? Miten investointi palvelumuotoiluun tuottaa tulosta?   Mitä on palvelumuotoilu? Palvelumuotoilu (service...

Jatka lukemista


Palvelumuotoilu on uusi musta

Julkaistu: 29.1.2019

”Olemme asiakaskeskeisiä ja panostamme asiakaskokemukseen 100 %, joka kohtaamisella! ”Haluamme tarjota parasta asiakaskokemusta ja parasta asiakaspalvelua!” Asiakaslähtöisyydestä ja asiakaskokemuksesta puhuvat kaikki....

Jatka lukemista


Miksi liiketoiminnan johdon ja muotoilijoiden yhteistyö tuottaa niin helkkarin hyvää tulosta?

Julkaistu: 26.12.2018

Saimme viime viikolla päätökseen liiketoiminta- ja palvelumuotoiluprojektin, jonka lopputuloksena synnytettiin uudelle perustettavalle startup-yritykselle sekä kokonaisvaltainen strategiakokonaisuus että palvelukonsepti. Kokonaisuus etenee...

Jatka lukemista


Organisaatiosi tärkein tehtävä on ymmärtää ihmisen elämää

Julkaistu: 16.12.2018

Kun ympäröivät tekijät kuten työ, yhteiskunta ja talous muuttuvat, myös yritysten on muututtava. Liiketoimintojen digitalisointi ja automatisointi koetaan monessa yrityksessä muutoksesta selviytymisen edellytykseksi ja olemme osittain samaa...

Jatka lukemista